Verlichting duur en wanneer?

P

Paul Farholly

Guest
Klein vraagje.

Ik heb de verlichting ingesteld op dat hij om 17:00 aan gaat en om 11 uur uit. Dit zodat ik er 's avonds ook nog van kan genieten, aangezien ik de hele dag werk.

Nou vangt het aquarium uiteraard ook licht van buiten. Betekend dit dat het teveel licht vangt? (Vanaf bij elkaar 09:00 tot 23:00 in totaal 14uur)

Of moet ik rekenen dat de lamp aan staat? (Dus 6 uur?)
 
Heb je problemen met je planten groei of algen? Zo nee, zou ik het lekker zo laten :)
 
Onder de verlichtingsduur verstaan we normaal gesproken de tijd tussen het aan en uitgaan van de aquariumverlichting.
Stel dat als de bak op zo'n plek staat dat zomers heel de dag directe zonlicht naar binnen schijnt heeft dat wel invloed en kan beter voorkomen worden.
 
Aah oke,

Ik weet eerlijk gezegd niet precies of ik last heb van mijn planten groei of alg heb.
Sinds zaterdag draait de bak en nu merk ik dat het water wat troebeler wordt.

Mijn bodem bestaat uit naaldgras, wat wel prima gaat geloof ik, maar ook uit eleocharis sp mini, welke momenteel wat geel wordt.
Ik dacht dat er misschien teveel licht binnen kwam al hij ook 's avonds aan blijft staan.
Misschien moet ik hem om 21:30 uit laten gaan oid.
 
Zou het juist niet korter doen dan de 6 uur van nu,kan ook zijn dat de planten nu juist te weinig licht krijgen.
8 uur per dag is volgens mij wel gemiddeld het minimum,hier staat het 11 uur aan.
 
Terug
Bovenaan