Verlichting gaat vanzelf uit

K

KathW

Guest
Goedemorgen,

Sinds gisteren gaat de verlichting van mijn Juwel Lido steeds vanzelf uit. Eerst duurde het ongeveer een minuut, na wat gedraaid te hebben aan de T5 buizen werd het 5 minuten.
Ze gaan zonder problemen weer aan als ik de lichtschakelaar opnieuw uit en aan doe. Maar wederom na 1-5 minuten springen ze weer uit.

Nou heb ik gelezen dat dit vaker voorkomt bij Juwel bakken, en dat het meerdere oorzaken kan hebben. Bijvoorbeeld een kapotte lamp, of een kapotte bak/behuizing.

Het is natuurlijk makkelijk te bepalen of het de lampen zelf zijn door er een nieuwe lamp in te doen. Maar aangezien er twee verschillende lampen inzitten, zou ik beide opnieuw moeten kopen, met de kans dat het de lampen niet waren. Zonde van het geld.

Is er misschien nog een manier om te bepalen waar het probleem precies zit? Of weet iemand nog een aantal mogelijke oorzaken?

Alvast bedankt :)

Groetjes,
Kath
 
Heeft 1 van je lampen geen zwarte plekken dan zal deze op zijn..
Ik heb t ook een keer gehad schrok me rot ik dacht als er een lamp stuk was dat de ander gewoon bleef branden...
 
Hoi Immixronnie,

Helaas zijn er geen zichtbare schade aan de lampen :(
Het lijkt mij eigenlijk dat als er een lamp stuk is, dat deze helemaal niet aan zou moeten springen. Dus ik vrees het ergste...
 
Dat had ik ook ik heb een Ferplast maar had precies hetzelfde , hij ging aan en even later ging hij uit... En dat bleef ik was dus in lichte paniek dat de kap stuk zou zijn maar het was echt de lamp.
Niemand in je omgeving die misschien een lamp heeft en anders ga je met je kap naar de winkel heb ik ook gedaan en deze zal dan kijken of het de lamp is en welke...
Denk dat dat de beste optie is!
Succes
 
Goed om te horen dat ze hoe dan ook aan springen!
Ik ga inderdaad maar eens langs een winkel met de kap.
 
Ik heb hetzelfde gehad, alleen gingen ze bij mij gewoon niet aan. Ligt waarschijnlijk aan je EVSA, en was bij mij een gevalletje garantie.
 
Terug
Bovenaan