verlichting kapot

J

Jurrie

Guest
Hallo, sinds gisteren heeft het licht in mijn aquarium het begeven beide tl lampen uit, dus ik behoorlijk verbaasd.. en mijn 2 reserve lampen er in gedaan en nog steeds niks dus ik de starters vervangen maar wederom geen resultaat nou heb ik me laten vertellen dat de VSA ook kapot zou kunnen zijn maar nu vroeg ik me af of dit makkelijk te vervangen is ? ( eventueel filmpje of met de hand van foto's ) en mocht mijn VSA kapot zijn doen de lampen het dan nog wel ? als ik er een nieuwe in zet

Mvg
Jurrie!

bij voorbaat dank :idea:
 
Bij mijn weten staat de VSA los van de lampen, oftewel: VSA vervangen zou het euvel wel eens kunnen verhelpen.

~ Ivo
 
Bedradings schema staat bijna altijd op het VSA zelf, dus met een nieuwe VSA bijdehand zou je de draden 1 voor 1 over kennen zetten! Ps: en vergeet niet de spanning er van af te halen!
Let ook op welke VSA je koopt, er bestaan VSA's tbv 1 tl buis en tbv 2 tl buizen! (zou je 2 VSA's voor1 buis nemen om ze zo apart te schakelen ,moet je wel een kleine aanpassing in de bedrading maken. Namelijk 1 brug verbinding tussen de twee buizen moet er uit en bijde rechtstreeks naar de VSA's!)En natuurlijk is het T8 of T5 en de wattage!
Hornbach heeft ze vaak wel liggen en niet al te duur, en anders een electra online winkel.
Lfs is vaak er duur!
 
Hoe zou ik kunnen kijken of mijn vsa kapot is ?
 
Door de buizen te bekijken.
Zit er een zwarte band in 1 van de buizen?
Dat duid op snelle verbranding,dus gas is op.
Gaat hij KORT aan,of helemaal niet?

Dan is deze defect.
472978_0_82_hfpi_2_14212439_tl5_jpg_1_1.jpg


Dan moet de kap open,en dat is een KL*te job,vertel ik je, als je het niet weet.
Heb er vorige week 1 open gemaakt,huilen met de pet op.
Meer brokkelen.
Onderbak gescheurd(gelukkig nog een reserve) dus kon hem weer in elkaar zetten.

223726_0_82_1foto0040.jpg


655746_0_82_2foto0041.jpg
 
Terug
Bovenaan