Verlichting Marina 60x30

F

Forexia

Guest
Hallo,

Ik ben een beginner, dit is ook mijn allereerste aquarium. Nu loop ik al tegen mn eerste probleem aan..Ik heb een Marina 60 x 30. Van de week is mijn tl buis gestopt met aangaan.. Dit is een T8, 46 cm en 15W. Nu heb ik bij de Intratuin gevraagd voor een vervanger.. en zag ik een led, maar deze is 45 cm. Toch werd my verteld dat deze wel zou passen.. Thuis maar begonnen met uitpakken, kom ik erachter dat ie dus niet past! De uiteindes voor contact kunnen niet door de ringen heen om het vast te draaien.. Is hier een trucje voor of kan ik het beter terugbrengen?
Weet iemand ook toevallig waar ik w�l de goeie verlichting voor deze kap kan kopen?

Groetjes,
 
Ik weet niet of je iets met de LED kan doen, maar je kan voor deze bak de goedkope standaard Philips buizen kopen met bv kleur 840 of 830. Dit zijn prima buizen hoor voor een 60cm.
Ik gebruik ze in al mijn 60 cm bakjes.
Volgens mij verkoopt de Hornbach die ook wel, maar ja die zijn vele malen goedkoper dus verkopen ze je liever iets anders denk ik.

Deze bedoel ik dus:

http://www.tlbesparen.nl/T8-Philips-MAS ... mWit-438mm
 
Heb je zo'n ledbuis van Superfish? die pas wel in je bak namelijk en de oude ringen moet je niet gebruiken.
 
Ik heb inderdaad een ledbuis van Superfish, Het past allemaal wel.. behalve door de ringen waaraan je het aandraait.. daar kan het niet doorheen.. dus kan ook niet worden vastgezet..
 
Ik heb geloof ik ook een marina
Bij mij past die wel
 
Zoals John aangeeft moet je die ringen denk ik dus niet gebruiken.
 
Okee bedankt! Haha.. ik dacht moet er gewoon doorheen.. maar na goed aandrukken toch gelukt.. Was zo bang dat het zou afbreken, omdat de houders niet nieuw meer zijn.. In ieder geval bedankt voor het advies!
 
Terug
Bovenaan