Wat is er nieuw

Verlichting + Nieuwe kap Juwel Rekord 700

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Chelle-T
  • Startdatum Startdatum
C

Chelle-T

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben niet tevreden over mijn huidige (standaard) verlichting in mijn Juwel Rekord 700, daarom ben ik me aan het ori�nteren op iets nieuws. Ik heb daar twee vragen over en ik hoop dat jullie met alle ervaring mij een beetje op weg zouden kunnen helpen!

1. Ik kom geregeld bij Aquaria Veldhuis in Enschede en daar heb ik het volgende gezien:

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... =120&nop=1

Een lichtbalk met 4xT5 lampen en 4x2 blauwe Power LED's als avond en nachtverlichting. Aan de binnen zijde zijn ze met een reflector uitgerust, dit geeft 50% meer licht opbrengst.

Ik heb er een kunnen aanschouwen in een draaiend aquarium bij Veldhuis en in Enschede en dit zag er heel erg mooi uit. Goede spreiding van het licht en alle kleuren kwamen bijzonder mooi uit.

Wat vinden jullie hiervan? Zijn er betere alternatieven te koop die ik misschien nog niet gezien heb?

2. Dan nog een aanvullende vraag: momenteel heb ik dus de standaard kap van de Juwel Rekord 700 er op. Wanneer ik deze vervang voor bovenstaande lamp (o.i.d.) dan zit er dus geen kap of deksel meer op mijn aquarium. Nu wil ik deze wel graag afdekken om zo temperatuurverlies te voorkomen en er voor te zorgen dat onze kat niet met zijn kop in de bak gaat hangen om te drinken (ja, dat doet hij).

Is een gewone glasplaat met dunne rubberen voetjes voldoende? Een glasplaat lijkt me mooi omdat je dan ook van bovenaf mooi in de bak kan kijken. En kan een lamp als hierboven beschreven gewoon door de glazen kap heen schijnen of gaat dit raar spiegelen en licht tegenhouden? Kan ik dan beter links en rechts van de lamp een glasplaatje leggen als kap en onder de lamp vrij houden?

Veel vragen, maar ik hoop dat jullie snappen wat mijn bedoeling is en dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn maar mochten er nog vragen of opmerkingen zijn hoor ik dit natuurlijk graag!

Alvast hartelijk dank!!
 
www.voordeel-toko.nl/index3.html voorbeeld juwel
http://www.voordeel-toko.nl/index10.html

www.voordeel-toko.nl kun je led verlichting op maat laten maken die passen in de aansluitingen van je t5 of t8 buizen ( in transparante buis)
Kun je de kap gewoon laten zitten.
Sterkte van licht en lichtkleur en intensiteit is allemaal bespreekbaar, ook in comb met licht computer!

Mail op voordeel-toko je wensen en je krijgt snel antwoord voor een goede prijs.
 
Is het al gelukt om een keuze te maken betreft de verlichting?
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: laters Gini
      Terug
      Bovenaan