Verlichting open bak 90cm

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
binnenkort ga ik een neolamprologus simillis bak opstarten van
90Lx25Dx35H

dit formaat is er niet in standaard aquaria dus laat ik de bak maken, dit zal alleen de glazen bak zelf zijn dus.

word een open bak dus zonder kappen/ombouw.

nu moet hier uiteraard wel verlichting op komen te zitten.

nu heb ik 2 vraagjes:

1. welke kleur (graden kelvin) verlichting is biotoop gericht?

2. misschien dat jullie wat verlichtings units weten die op dit formaat bak geschikt zijn?

tot nu toe heb ik alleen nog deze gevonden:

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... ctID=18825

(iemand eventueel ervaring met deze unit?)
 
Je kunt deze verlichting ook kopen in LED uitvoering.
Is goedkoper bij Bol.com.
 
Op zoek gaan naar 5630 LED's uit het verre oosten..
 
Ik heb zo'n unit, maar dan in led uitvoering. Vidaxl.nl heeft ze in verschillende maten. Gewoon op de zoekbalk op hun site klikken en dan zoeken op 'lichtkap aquarium' ofzo.

Groetjes.
 
Het merk Ferplast heeft ook een unit voor op open bakken. Deze is in breedte instelbaar (binnen bepaalde marge uiteraard)

Px_eoI3vZXtGaO3phk_tcgCH3M3iztmQ.jpeg
 
Even naar vidaxl.nl, stuk goedkoper. De lictkappen daar zijn ook verstelbaar en in verschillende ranges te koop.
 
danku allen, zit nogal prijs verschil in al die dingen zeg jemig :D

bak duurt nog eventjes dus heb nog even om te beslissen gelukkig.
 
Gerjan90 zei:
Even naar vidaxl.nl, stuk goedkoper. De lichtkappen daar zijn ook verstelbaar en in verschillende ranges te koop.

Over deze heb ik eigenlijk nog geen enkele goede review gelezen dus kijk ermee uit.
 
Niwla zei:
Gerjan90 zei:
Even naar vidaxl.nl, stuk goedkoper. De lichtkappen daar zijn ook verstelbaar en in verschillende ranges te koop.

Over deze heb ik eigenlijk nog geen enkele goede review gelezen dus kijk ermee uit.

Zodra de planten hier gewoon goed onder groeien ben ik er tevreden over. Vind de lampen zelf wel mooi en uiterst praktisch.
Mocht het anders lopen dan laat ik het weten. Waarom zijn hier nog geen goede berichten over? Omdat niemand iets laat horen of omdat het slecht is?
 
Plus: er is een verschil tussen "geen goede reviews" (als dat al een correct statement zou zijn... zie de verschillende maten van de verstelbare unit) en "alleen maar slechte reviews".

En er komt bij: kijk eens goed naar wat voor bak Richard wilt. Daar interesseert plantengroei weinig.
 
Zo krijgt deze hobby wel een mooie filosofische inslag :p.

Daarbij komt, dat "geen goede reviews" en "alleen maar slechte reviews", altijd alleen online worden gezet omdat mensen ergens blijkbaar niet tevreden over zijn.
Het aantal mensen dat wel tevreden is, is niet na te gaan(wellicht wel 90% van de mensen, who knows?) omdat deze mensen vaak het internet niet opgaan om hun klachten te melden, omdat ze geen klachten hebben...

Van de mensen die niet tevreden zijn gaat er een groter percentage het internet op om dit aan te geven dan de mensen die wel tevreden zijn. Dus als er 8 mensen zijn die niet tevreden zijn kan dit al 80% van de ontevredenen zijn, terwijl als er dan 8 mensen zijn die aangeven wel tevreden zijn kan dit bijvoorbeeld maar 20% zijn.

Groetjes.:d
 
Terug
Bovenaan