Wat is er nieuw

Verlichting Rio 180 Sera

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Matthijsinv
  • Startdatum Startdatum
M

Matthijsinv

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben niet tevreden over de huidige verlichting in mijn Juwel rio 180. Laatst ben ik getipt over de sera X-change.
Ik vraag mij af wat ik hier voor nodig heb.
Ik dacht aan het volgende:

- 2x daylight sunrise 820 (of raden jullie 1x daylight en 1x plant colour aan?)
- 1 x Sera LED Triple Cable
- 2 x Sera LED Adapter T5
- 1x Sera LED ballast. Welke voorschakelapparaat moet hier bij? Ik zie verschillende voorbij komen. 1A, 2A, 3A?

Dank!
 
Waarom ben je niet tevreden over je verlichting?
De planten groei, kijk licht of wat anders, misschien wat meer info over je bak geven.
 
- 2 x Sera LED Adapter T5. Ook hier zit ik te twijfelen welke adapter? T5 short?
 
Waarom ben je niet tevreden over je verlichting?
De planten groei, kijk licht of wat anders, misschien wat meer info over je bak geven.

De intensiteit van het licht vind ik te hoog. Daarnaast vind ik de sunrise optie van de sera ook prettig in plaats van het ineen keer aan/uit van de huidige led juwel
 
Dat begrijp ik , maar dan kan een dimmer optie mogelijk het beste zijn, maar drijfplanten is ook een optie voor de intensiteit te verminderen, vandaar dat ik om meer gegevens vraag.
 
Dat begrijp ik , maar dan kan een dimmer optie mogelijk het beste zijn, maar drijfplanten is ook een optie voor de intensiteit te verminderen, vandaar dat ik om meer gegevens vraag.
Die mogelijkheid heb ik inderdaad overwogen. Dimmer is een optie, maar dan heb je niet de mogelijkheid zonsop/ondergang. Dat houdt me tegen mbt de dimmer.
 
Die mogelijkheid heb ik inderdaad overwogen. Dimmer is een optie, maar dan heb je niet de mogelijkheid zonsop/ondergang. Dat houdt me tegen mbt de dimmer.
Dimmer is toch ook juist voor zonop en ondergang?
 
Dimmer is toch ook juist voor zonop en ondergang?
Niet alle dimmers, sommige hebben een functie gelijk of even als een TC420 maar anderen dimmen alleen zonder extra functies.
 
Als met de dimmer de led controller wordt bedoelt dan ja dan is deze voor zonsondergang gemaakt ja
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      jessicapilon: moge
      Terug
      Bovenaan