Verlichting Sera Biotop werkt niet meer

A

Anna_mp

Guest
Dag allen,

Ik krijg al een poos de verlichting in mijn aquarium niet meer aan de praat.
Aquarium = Sera Biotop Nano Cube 60.
Ik heb al verschillende nieuwe lampen gekocht, maar telkens lukt het niet. Sommige lampen geven wel een klein beetje licht, maar enkel aan het begin van de lamp. Nooit volledig licht.

Alle hulp is heel welkom, weet niet hoe dit op te lossen.

Alvast heel erg bedankt!

Anna

full.jpg

full.jpg
 
UVC lamp in je aquarium kap?
 
heb
TL PL - L 18W / 10 / 4P (Philips)
TL PL -L 24W / 840 /4P (Philips)
en inderdaad als laatste poging een UCV 18 W geprobeerd (aangepraat in een dierenwinkel). Dat is dus blijkbaar absoluut niet de oplossing?
 
Nee verre van...
Wees blij dat je verlichting het niet goed doet anders had je een bosje dode vissen..

Maar wat zat erin? 18w of 24w?
 
Zit er om de pl niet zo n beschermkap die tegen condens beschermd? Dat heb je wel bij de SF namelijk.
 
Er zat een 24W in, maar in de handleiding staat dat het 18W moet zijn.
In het aquarium zit niets om de lamp te beschermen tegen condens..
 
en inderdaad als laatste poging een UCV 18 W geprobeerd (aangepraat in een dierenwinkel). Dat is dus blijkbaar absoluut niet de oplossing?

In UVC licht kijken is zeer schadelijk voor je ogen. Vind het echt niet kunnen dat dit word aangeraden in een winkel.

Deze lampen zitten normaal gezien in een gesloten behuizing die op het filtersysteem aangesloten zit. Die dingen zijn zo gebouwd dat het licht meteen uitgaat zodra jij de behuizing probeer te openen... en daar is dus een reden voor.
 
Is je bak 2e hands?

Als ik Google raadpleeg zie ik tog echt een plexiglas kapje voor de lampen zitteb
 
Nu wordt zonder zo n kapje alles nat dus dat is geen goede zaak.
 
ja de bak is 2de hands. ik ga dus op zoek naar een plexiglas dat de lamp beschermt. En ik steek er een 18W TL lamp in?

Nog een duidelijkere afbeelding van de kap:
full.jpg
 
Ik zou een complete lichtkap nemen om zo ook de elektronica enzo uit te sluiten zodat je gwn een knappe set weer hebt
 
@jessicapilon bedankt voor de links. Het lijkt toch niet exact hetzelfde aquarium als het mijne. Ik zie bij mij ook nergens waar ik het plexiglas aan zou moeten bevestigen.
 
Volgens mij zie ik op je foto onder die boog links en rechts wel 2 openingen waar een schroefje in past en ik denk dat dit voor die kap is.
 
Terug
Bovenaan