verlichting s'nachts

Silvan

Member
Lid geworden
13 januari 2021
Berichten
5
Leeftijd
21
Dag allen,

Ik heb een klein vraagje of jullie nacht verlichting gebruiken? Heb nu overdag twee tl balken aanstaan. alleen is de overgang van dag naar nacht is nogal groot. ik wil graag overstappen naar led verlichting. hebben jullie adviezen over wat ik het beste kan aanschaffen en waar?

Alvast bedankt,
 
Nachtverlichting is overbodig. Er bestaan dimbare balken ook voor TL. Wil je toch naar led dan raad ik je aan om te gaan voor kwaliteit. Dat betekend dat de prijs er ook naar zal zijn. Maar laat je niet verleiden tot het kopen van led stripjes. Dit zal alleen maar tot teleurstellingen leiden. Zelf heb ik al jaren JMB led balken die me zeer goed bevallen.
 
bedankt voor de tip! verder nog mensen die hier ervaring mee hebben?
 
Wij hebben een deel van de nacht nachts wat rode en blauwe leds branden. Zodat we kunnen zien wat onze vissen uitvreten.

En vanuit die toestand dimmen we naar de dagverlichting en weer terug.
 
Ik werk al jaren met TL balken, de overgang van dag tot nacht is net zo 'hard' als bij jou waarschijnlijk en ik verlicht 's nachts niet bij. Sterker nog, voor de plantengroei is nacht (donker) noodzakelijk. Ook gedimde verlichting zou ik zelf niet gebruiken.
 
Terug
Bovenaan