Verlichting Superfish Home 110

L

linda185

Guest
Ik zou graag een geleidelijk verloop hebben als mijn verlichting in mijn home 110 aan en uit gaat. Er zit een standaard wit en blauw led in.
Weet iemand of dit mogelijk is?
 
Met LED is dat meestal wel mogenlijk, er zijn kasjes op de markt van verschillende merken die je simpel weg tussen je voeding prikt en dan kan instellen in de vorm van zon's opkomst en ondergang. Weet niet of er plek is maar voor het mooie zou je er ook rood bij moeten zetten.Ik ben er zelf net mee bezig voor mijn Primo 110, heb nu een kastje van 12Euro uit China wat goed lijkt te werken, alleen lijkt het erop dat in de "0" stand het licht niet helemaal uitgaat. Ik overweeg nu een setje Day Control van Juwel te kopen, betreft dan wel 3 stuks...ze zijn redelijk universeel kijk alleen even welke spanning jou adapters zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond nog even gekeken en het blijkt toch allemaal goed te werken, ik heb dus een S2 Pro uit China wat dus een goede en goedkope oplossing is (die van Juwel is al snel 33Euro per stuk) deze kan max op 36Volt en 100Watt, dus ruim voldoende voor de gemiddelde led balk. Ik heb zelf Novolux Led.
 
Bedankt Primo, ik zal me eens in deze kastjes verdiepen!
 
Een volg.
Ik heb de Home80 en bij mijn weten is dat niet mogelijk, maar wellicht kan ik hier iets bij leren.
 
Volgens mij is er een aparte timer bij te verkrijgen. Die er voor zorgt dat het witte licht bij inschakelen pas na 30 seconden op volle lichtsterkte brand.
 
5BC959B2-AA5D-43EB-B225-9EAF18B59C9F.jpeg
 
Het is niet zo spannend de spanning die erin gaat, gaat het kasje regelen, minder spanning is minder licht. je hebt 8 stapejes om in te stellen. Ik heb net weer twee kastjes besteld in china voor wit en blauw aan te sturen, rood werkt nu perfect ik had zelf een tijds foutje gemaakt met de instelling.
 
In de Superfish zit blauw en wit. Ik zie geen mogelijkheid om dit te scheiden. Dit betekent dus dat ze allebei aangaan als ik er zo’n kastje tussen zet?
 
Je hoeft het ook niet te scheiden, nu gaan ze dus ook samen aan toch? Wat je moet weten is op welke spanning ze werken, zit er een adapter aan? daar staat meestal op de onderkant de werk spanning op.
met een kastje er tussen zou je dan wit en blauw te gelijk regelen wat dus ook goed zou zijn en heb je maar een enkel kastje nodig
 
In de Superfish zit blauw en wit. Ik zie geen mogelijkheid om dit te scheiden. Dit betekent dus dat ze allebei aangaan als ik er zo’n kastje tussen zet?
Je kunt je blauwe en witte leds wel apart schakelen zoals ik lees op het onderstaande. Bovendien gaat bij inschakeling je verlichting na 30 seconden op volle sterkte branden. Zons-opgang dus. Én, dit beantwoordt misschien je vraag, ze zijn dimbaar. Het hele zaakje is een 12 Volts, 27 Watt systeem.

https://www.aquastorexl.nl/home-110...MI-umegaT94AIVguR3Ch3uug6REAAYASAAEgJss_D_BwE
 
Het is niet zo spannend de spanning die erin gaat, gaat het kasje regelen, minder spanning is minder licht. je hebt 8 stapejes om in te stellen. Ik heb net weer twee kastjes besteld in china voor wit en blauw aan te sturen, rood werkt nu perfect ik had zelf een tijds foutje gemaakt met de instelling.
Euhmmmm niet geheel...
Of eigenlijk geheel niet..

In de basis zijn leds constant current en worden door weerstanden in serie stringen afgeregeld op 12v (of 24) en kunnen op die manier met een constant voltage worden aangestuurd.
Wat jouw Chinees in dat kastje doet is die 12v in 400 brokjes per seconde hakken en laat daarvan Zoveel door als jij hem verteld door te laten.
Je lamp ontvangt nogsteeds 12v alleen niet de gehele seconde.
Stel je wilt de lamp op 50% laten lopen stuurt dat Chineesje maar 200 van de 400 blokjes door, wat dus betekend dat je lamp gaat knipperen op 400hz waarvan hij 200 pulsen aan is en 200 pulsen uit is.
Lamp blijft hoe dan ook 12v ontvangen...
 
Eh ja ik wou de uitleg simpel houden:) in de vorm van dat het werkt. En deze opkomst of ondergang is langer dan 30Sec zoals hierboven word aangegeven. Je kan hem dus in 8 stappen instellen dus b.v. 4 voor opkomst en 4 voor ondergang. je geeft dus de tijd op en hoeveel procent je de lamp wil laten branden zo loopt hij bijvoorbeeld van 7uur s'morgens langzaam naar vol licht om 12uur en bouwt dan weer af naar beneden tot b.v. 22:00 alles uit.

@linda..

wat ik lees is:
Vermogen LED-verlichting 12 volt, 27 watt (eventueel dimbaar)
Aantal LED-lampen 18x wit + 9x blauw

dat gaat dus prima met dit kastje, maar appart aansturen? heb je twee voedings snoeren dan?
verwacht van niet n.m.l. gezien het ook maar enkele blauwe leds zijn. dimbaar!
meestal zit er gewoon een kleine net adapter bij met een standard plugje, deze past direct in het kastje waar weer kabel met plugje uitkomt wat je in de lamp steekt.
 
Het maakt ook eigenlijk niet uit als blauw ook aan is. Ik ga zo’n kastje bij de Ali bestellen. Ben benieuwd!
 
Het maakt ook eigenlijk niet uit als blauw ook aan is. Ik ga zo’n kastje bij de Ali bestellen. Ben benieuwd!
Ik ben heel erg benieuwd, houd je ons op de hoogte? Het is wellicht ook wat voor mij.
 
Eh ja ik wou de uitleg simpel houden:) in de vorm van dat het werkt. En deze opkomst of ondergang is langer dan 30Sec zoals hierboven word aangegeven. Je kan hem dus in 8 stappen instellen dus b.v. 4 voor opkomst en 4 voor ondergang. je geeft dus de tijd op en hoeveel procent je de lamp wil laten branden zo loopt hij bijvoorbeeld van 7uur s'morgens langzaam naar vol licht om 12uur en bouwt dan weer af naar beneden tot b.v. 22:00 alles uit.

@linda..

wat ik lees is:
Vermogen LED-verlichting 12 volt, 27 watt (eventueel dimbaar)
Aantal LED-lampen 18x wit + 9x blauw

dat gaat dus prima met dit kastje, maar appart aansturen? heb je twee voedings snoeren dan?
verwacht van niet n.m.l. gezien het ook maar enkele blauwe leds zijn. dimbaar!
meestal zit er gewoon een kleine net adapter bij met een standard plugje, deze past direct in het kastje waar weer kabel met plugje uitkomt wat je in de lamp steekt.
De witte en blauwe leds kunnen inderdaad apart aangestuurd worden. Dit door de schakeling die in het aquarium zit. Het moet dus wel zo te maken zijn dat dit apart schakelbaar blijft.
 
Terug
Bovenaan