Verlichting Superfish home aanpassen? Ervaringen?


Fryskfamke

Member
Lid geworden
7 april 2024
Berichten
17
Leeftijd
34
Ik heb momenteel de Superfish home 45 en zit er aan te denken deze aan te passen. Filterhuis er uit, nieuw filter er op en dan ook gelijk de verlichting aanpassen zodat deze qua sterkte en verlichtingskleuren +timer is in te stellen zoals ik het graag wil.

Is er iemand die ervaring heeft met het aanpassen/vervangen van de LEDs in de Superfish home? Dus niet de verlichtingskap, maar juist het element met LEDs die hier in zit?
Welke heb je gebruikt? m.a.w. welke past in de Superfish home 45 en/of de 65? (Info over andere formaten is ook welkom)

Ik las ergens in een oud bericht van @cloudmaker dat jij hier ervaring mee hebt, klopt dat, of heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?
 
Heb zelf geen ervaring met het vervangen van de betreffende leds. Als ik de info van dit aquarium zo lees, zou ik er een goede dimmer tussen zetten, die een langere zonsop en ondergang simuleert. Ook kan je de lichtsterkte dmv deze dimmer instellen. Ik heb hem zelf ook gebruikt.

Bv deze:

De leds zijn zelf namelijk al dimbaar.

Verder is het vervangen van de interne filter altijd goed natuurlijk.
 
Heb zelf geen ervaring met het vervangen van de betreffende leds. Als ik de info van dit aquarium zo lees, zou ik er een goede dimmer tussen zetten, die een langere zonsop en ondergang simuleert. Ook kan je de lichtsterkte dmv deze dimmer instellen. Ik heb hem zelf ook gebruikt.

Bv deze:

De leds zijn zelf namelijk al dimbaar.

Verder is het vervangen van de interne filter altijd goed natuurlij

Toepasbaar op:
De nieuwe Slim LED Controller mét dimfunctie kan gebruikt worden voor Start aquaria, Panorama aquaria, Slim LED's en de Aqua LED Spot.


 
Gaat het alleen om het dimmen, of wil je ook ander licht?
 
Het gaat me er vooral om dat het licht met zonsopkomst en -ondergang via een timer aan en uit gaat en op halve kracht aan staat.
Zou ik er nu een timer tussen zetten, dan is het óf alles uit, óf zowel blauw als wit licht op volle sterkte.
 

Terug
Bovenaan