Verlichting tijden veranderen aquarium

B

Breakytom1

Guest
Hallo,

Ik heb een nieuw aquarium aangeschaft (eheim vivaline 180) die in de woonkamer staat. Nu wil ik de vissen uit mijn oude aquarium overzetten naar de nieuwe bak over ongeveer 2 weken. Mijn oude aquarium staat nog op mijn slaapkamer dus daar kijk ik 's avonds niet naar, maar nu de nieuwe komt wil ik hem toch wat later aanhebben. Mijn huidige aquarium staat nu aan van half 11 's ochtends tot 8 uur 's avonds. Ik had zelf in gedachten om hem van 11 uur tot 10 uur 's avonds te doen. Hoe kan ik mijn vissen hier het beste aan laten wennen? Alvast bedankt voor de reacties! ;)
 
Denk hetzelfde zoals je ze aan de nieuwe bak zelf laat wennen,niks bijzonders dus... ;)
 
Dat is wel een lange verlichtingsduur, zou ik van 13 tot 22 doen, anders meer kans op alg....
 
Kan het niet van twaalf tot 10?
Zat zelf te denken om om de dag een half uurtje te verzetten, is dat goed?

Tom
 
Je kunt ook denken aan een lichtpauze.. werkt bij mij prima voor plant en dier.
Dus bv. in de ochtend van 8:00 tot 12:00 en van 18:00 tot 23:00 of zoiets..

Edit: Mits er tijdens de lichtpauze nog voldoende indirect zonlicht aanwezig is, of anders een zwak lampje om te voorkomen dat het al te donker wordt.
 
Breakytom1 zei:
Kan het niet van twaalf tot 10?
Zat zelf te denken om om de dag een half uurtje te verzetten, is dat goed?

Tom

Elk aquarium is anders maar 10-11 uur lang licht in je bak moet kunnen hoor.
Licht elke dag een half uurtje verzetten ivm het stressverhaal is niet nodig hoor.
Als de verlichtingsduur een enorm verschil is met de oude is het eerder een probleem voor de planten die zich moeten aanpassen maar lijkt me in dit geval ook niet aan de hand.
 
Terug
Bovenaan