Verlichting TL nieuwe bak??

F

Firedragon

Guest
Ik heb dus nu mijn nieuwe bak binnen,

Het zijn twee grote TL lampen die ev. Afzonderlijk kunnen aan en uit gezet geworden,

De bak zelf is 130x50x50 , en er gaan chichlides mnumba's in,dus weinig planten,veel hout en stenen

Welke lampen zou ik hier in doen?

Ik zat dus te denken aan een lamp met hoog blauw aandeel voorin,en achterin een orangje tropical lamp?
Maar kan ook nergens mijn maat terug vinden,

Er zit nou een philips : TL-D 36W 54-765 en een sylvania standard 36W 129

Het armatuur is : aqualux exclusive 2x 36 W type 2000

En ev voor snachts,een nachtlamp extra etbij

Iemand suggesties?en welke lampen maat ik moet nemen?
 
De verlichting voor een mabuna bak is gedempt, niet te fel. Daglicht is prima, of wat je zelf mooi vindt eigenlijk... Voor de vissen maakt het niet zo heel veel uit.


PS zoals eerder aangegeven, er hoort geen hout in een mbuna bak
 
Ja ik las het,ik laat dat wel achterwegen,als ik eenmaal de bak in start heb post in het juiste deel wel wat foto's ,

Maarhet maakt dus in principe niet uit,heb iig 1 lamp wat speciaal voor chichliden bak bestemd is(dat blauwige koele licht) alleen de juiste maat nog vinden voor mijn bak,en tweede lamp moet ik nog vinden,heb nog alleen niet de juiste maat voor mn bak gevonden,bij zooplus kan ik niet echt aan uit voor die lampen qua maten,lastig hoor hahaha

Verder een paar blauwe ledlampjes wat ik in de bak (kap) ga installeren en dichtkitten.

Ben zo blij met dit forum,anders had ik het nog gepresteerd hout in de bak te doen,zag veel foto's van voorbeelden in n mnumba bak waar hout in zat......
 
Daglicht buis van de gamma werkt ook trouwens ;-)
 
M,Buna,bak.

Heb ik Witte maansteen tegen de achterwand gestapelt,Geen achterwand!
zie je toch weinig van.
Tenzij je een steenhoop maakt.
 
Valt dat niet om? En als ze gaan graven dan?

Ook al doe je eerst steen en dan zand...

Maar dit ging over verlichting....
 
Terug
Bovenaan