verlichting voor boven een 70 cm bakje 54 liter

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
2,836
Leeftijd
41
Locatie
leeuwarden
Ik ben bezig om een lichtkap te maken voor boven mijn 70 cm bakje.
Nu heb ik een paar vragen over de verlichting. Namelijk ik heb een tl lampje liggen van 30 cm van 8 watt is dit genoeg om boven dit bakje te hangen of kan ik beter een andere lamp er boven hangen.
Graag tips hier over.
Ik wil al gaan werken met een dekraam.
 
Dat ligt eraan,wat je met de bak wilt doen. Jan.

Je krijgt zwarte hoeken ,he.
Buis van 60 cm zou beter zijn.
 
oke dan zal ik gaan kijken voor een buis van 60 cm en wat ik daarvoor allemaal aan moet schaffen.
 
Anders een losse beschermde Vsa, 15 watt, met kappen.
 
wat bedoel je daar precies mee heb je een voorbeeldje
 
Kunststof koker ,waar de VSA in zit,met 2 dubbeldraden waar 2 lamphouders aan zitten.
Vsa t8 - Dierenwinkel online | BESLIST.nl | Dierenbenodigdheden ...


Vsa elektronische t8 2 x 18 /25/30/36watt. 24,99. Vsa elektronische ... Tridonic tri
vsa tridonic pc2/58 t8 pro per 1 stuk(s). 43,08 .... Dierenbenodigdheden - vsa t8.
www.beslist.nl/products/dieren_accessoires/r/vsa_t8/

of T5.
 
oke ja nu snap ik wat je bedoeld. Maar wat is dat spul duur. Ik had ook een tl armatuur met een lampje gezien bij de gamma zoon kant en klaar ding zou ik deze ook kunnen gebruiken of is dit niet verstandig. Deze was niet spatwater dicht maar ik heb hier nog een stuk acrielplaat liggen dis die kan ik nog wel boven het aquarium doen.
 
Ja,he.

Kan je ook doen.
Bij Action, verkopen ze hier ook keuken verlichting 60 cm ,voor 9,95 T5.

Maar,gewoon kijken.he.
 
oke doe ik dat. Want ik had vanmiddag al even bij de dierenwinkel geinformeerd wat zoon arcadia lichtunit met een lampje zou kosten en hier schrok ik toch wel van de prijs.
 
Je kan er ook eenvoudig een spaarlampje 9 of 11 watt bij monteren.
Let wel even op de kleurtemp. 840 kelvin moet je hebben.

succes.
 
Ja van de kleur temperatuur is mij bekend. Dat van een spaarlampje vind ik zelf niet zoon goeie oplossing want die zijn meestal dikker dan een tl buisje.
 
Terug
Bovenaan