verlichting voor mijn bak

E

edwards

Guest
Hoi wie weet hoeveel licht ik moet hebben voor mijn bak van 45x45x45
Heb er antennebaarsjes in en koppel dwerg ciclides. 7st roodkop zalm.
Dus een bak hooftzakkelijk uit noord amerika.
Staan al div planten in en rots blok in het midden.
Moet ik nu nog kikker blad of zo iets in mijn bak doen?
Wie kan mij hier in helpen.
 
weet je mischien welke planten er in de bak staan?
 
Sorry weet FF niet hoe ze heten. Zijn lange bladeren .20cm lang
 
Bleheri? javavaren?
Foto?
 
edwards zei:
Hoi wie weet hoeveel licht ik moet hebben voor mijn bak van 45x45x45
Heb er antennebaarsjes in en koppel dwerg ciclides. 7st roodkop zalm.
Dus een bak hooftzakkelijk uit noord amerika.
Staan al div planten in en rots blok in het midden.
Moet ik nu nog kikker blad of zo iets in mijn bak doen?
Wie kan mij hier in helpen.


Mag ik op merken,dat dat bakje daar te klein voor is.
Antennebaarsjes en dwerg chicliden.
En nog 7 roodkopzalmen.
 
Bertus. Weet niet welke planten er in staan maar is wel goed voor de schui lplaats voor mijn antenne baarsjes.
En dat mijn bak te klein is vald ook wel mee.
Ze doen het goed samen. Ja soms laten ze elkaar zien waar hun plek is. Het is door door toch een mooie bak en genot om naar te kijken.
Mij is gezegt : bij de mensen heb je ook personen die laten zien waar ze horen. En dat is ook met de vissen zo.
Vind het dan ook raar als ik een vraag stel over licht in mijn bak. Dat dan over vis bestand hebt dat dit niet samen zou gaan.
ben dus nog niks verder opgeschoten.
Wie kan mij helpen over de verlichting.
 
Ik denk dat Bertus dit aangeeft omdat de verlichting van ondergeschikt belang is met dit visbestand.

Welke dwergcichliden heb je? Antennebaarsjes zijn ook dwergcichliden en ze komen zeker niet uit Noord-Amerika. Voor dit bestand heb je minimaal een meterbak nodig, alleen al vanwege de roodkopzalmpjes (die ook niet uit Noord-Amerika komen).
 
edwards zei:
Bertus. Weet niet welke planten er in staan maar is wel goed voor de schui lplaats voor mijn antenne baarsjes.
En dat mijn bak te klein is vald ook wel mee.
Ze doen het goed samen. Ja soms laten ze elkaar zien waar hun plek is. Het is door door toch een mooie bak en genot om naar te kijken.
Mij is gezegt : bij de mensen heb je ook personen die laten zien waar ze horen. En dat is ook met de vissen zo.
Vind het dan ook raar als ik een vraag stel over licht in mijn bak. Dat dan over vis bestand hebt dat dit niet samen zou gaan.
ben dus nog niks verder opgeschoten.
Wie kan mij helpen over de verlichting.

Juist,en dan gewoon blijven zeggen,dat het WEL kan.

Maar,het is goed,hoor.
Je komt er vanzelf wel achter(ze zetten elkaar op hun plaats!!)

En ,de bak zal best mooi zijn.

Doe er gewoon een witte buis in.
Zit die er nog niet in dan? FOTO??
 
Ik ben normaal niet zo van aantal liters/ cm per vis, maar deze "bak" is dus echt veels te klein voor dit bestand. Roodkoppen zijn enorme zwemmers...gaat hier niet in lukken. Dus ook geen antwoord op de verlichtingsvraag..
 
Ik heb antenne baars wild kleur. Electric blauwe. En kopel Apistogramma borelli blauw.
Hoe gek het ook is en hoor het wel vakker dat dit niet samen gaat maar kan er van mij niks van
merken. Ook om dat er een grote steen en planten in zit waar veel schuil pleken zijn.
 
ik wil je best verder helpen met de vraag over de verlichting.
maar iedere planten soorten hebben ander licht nodig.
dus de sterkte, het type en hoelang licht allemaal aan wat er inzit.

het is mischien nog wel beter om de verlichting wat meer op de planten af te stemmen dan op de vissen.
(de vissen hebben natuurlijk ook wel eisen)

dus ik denk dat bijna niemand je kan helpen omdat er geen planten namen in vermeld staan.
nu kan ik alleen tegen je zeggen dat je verlichtingsduur waarschijnlijk tussen de 8 en 14 uur ligt:smile:

en dan nog even over de zin:

"Vind het dan ook raar als ik een vraag stel over licht in mijn bak. Dat dan over vis bestand hebt dat dit niet samen zou gaan."


we zijn hier op een forum, iedereen die op je bericht reageert zijn hier voor de lol, we proberen elkaars bakken te verbeteren en vragen te beantwoorden.
DIT DOEN WIJ OM ONZE KENNIS TE VERBETEREN EN MET DEZE HOBBY BEZIG TE ZIJN.
niemand is verplicht om iets te doen op het forum.

en geloof me als jij denk dat iets niet zo is en iedereen zegt dat het wel zo is, dan is de kans 99% dat het ook zo is.

als je niet weet welke soort het is, maak dan even een fototje en we helpen je verder!


mvg

garnaal038
 
Ramirezi's en borellii's hebben totaal andere temperatuurseisen. Hoe lang heb je ze?
 
ja daar heb je ook wel gelijk in. Zoveel mening zoveel idee�n.
Heb ook niet zo gelet op de naam van de planten. Doen het goed en geeft goede
schuil plekken. tja en ik ben misschien die 1%. waar het dan wel goed gaat.
 
Ik heb ze al een maat goed samen. Tempatuur is bij mij 25/ 27 graden
Dat gaat goed samen allemaal
 
Weke maat?
Tuurlijk,hoor.
Bij jou gaat ales (nog) goed.
Laat het bakje nou eens zien.

Met de klep open.
Al een paar keer gevraagt,alleen doe jij Niets.

Of kan je dat niet?
 
Hoe zet je er een foto bij dan?
 
je gaat naar boven op de pagina dan staat er foto's.
daar klik je op, en zoek je je bestand.
dan krijg je een code dingetje, en moet je die kopieren en die plakken bij je post
 
Terug
Bovenaan