Wat is er nieuw

Verlichting voor nano beta aquarium 30x30x35

  • Onderwerp starter Onderwerp starter staelns
  • Startdatum Startdatum
S

staelns

Guest
Iemand een idee voor een verlichting voor mijn nano planted beta aquarium?
Heb geen enkel idee welk verlichting ik zou kopen hiervoor.
Het word een beplant aquarium voor een beta.

Alvast bedankt
 
Dat hangt af van welke planten je wil en ik heb makkelijke planten erin en dan kan je een goedkope led van Ali nemen van bv 4-5W. Maar goed met planten die meer licht vragen is dat niet genoeg en je moet er ook rekening mee houden dat de andere voeding op peil is voor de planten. Soms is zelfs co2 nodig maar dat hangt van je plantenkeuze.
 
Ik heb een superfish lichtje op een nano aquarium met Javavaren en Javamos en een Anubias. Is prima. Niet heel veel licht, maar geen algen en geen gedoe. De Javavaren heeft soms wel wat zwarte bladeren.
 
Is het een kale bak? met/zonder afdekruit?
wat voor planten had je voor ogen?
heb je nog een budget?
 
Dit soort lampjes gebruiken wij, werken hier perfect. Qua hoeveelheid licht zou ik zeggen ongeveer midden.

€ 4,56 30%OFF | Aquarium Light For Fish Tank Planted Aquarium 10W/5W/3W LED Light For Aquarium LED Lighting Anti-Fog Clip-On Luces Lights Lamp
 
Dit soort lampjes gebruiken wij, werken hier perfect. Qua hoeveelheid licht zou ik zeggen ongeveer midden.

€ 4,56 30%OFF | Aquarium Light For Fish Tank Planted Aquarium 10W/5W/3W LED Light For Aquarium LED Lighting Anti-Fog Clip-On Luces Lights Lamp

Iets ander model dan de mijne maar qua prijs gelijkwaardig. Ik denk dat je aan de 5 W voor een 30 liter bakje voldoende hebt tenzij je moeilijke planten hebt.
 
Ik draaide zelf probleemloos met de 10W op een mosbakje van 25L

Hier idem, het lampje uit mijn link was 10w. Ik gebruik momenteel op een 60x30x30 van hetzelfde soort een 15 watt. Zelfde prijs, verdeeld over 2 kleine lampjes.

15774633353771096823604972914601.jpg


Lijkt donkerder dan het is, plastic dekplaten, erg veel kikkerbeet en catappablad en dat soort dingen 🙂

Zijn dacht ik een vrij nieuwe toevoeging en wat mij betreft een leuke variant.
 
Ik draaide zelf probleemloos met de 10W op een mosbakje van 25L

Ja ok maar als scaper heb jij denk ik en vast ook wel co2. Nu heb ik er nog nooit 10W boven gehad dus heb er geen ervaring mee.
 
Hier idem, het lampje uit mijn link was 10w. Ik gebruik momenteel op een 60x30x30 van hetzelfde soort een 15 watt. Zelfde prijs, verdeeld over 2 kleine lampjes.

Bekijk bijlage 285993

Lijkt donkerder dan het is, plastic dekplaten, erg veel kikkerbeet en catappablad en dat soort dingen 🙂

Zijn dacht ik een vrij nieuwe toevoeging en wat mij betreft een leuke variant.

wat weinig licht want dit is mijn 30 liter met een 5W erboven van Ali.
20191208_090451.jpg
 
wat weinig licht want dit is mijn 30 liter met een 5W erboven van Ali.
Bekijk bijlage 285995

Ik had al gezegd dat het donkerder lijkt dan het is.

Veel kikkerbeet, veel planten, catappablad en elzenprop en zaaddozen, plus nog een camera die het water gedeelte donkerder maakt vanwege het felle licht erboven. Dat heb je snel wanneer je een snelle foto maakt om de lampjes te laten zien.

IMG_20191227_180709.jpg
 
Ja ok maar als scaper heb jij denk ik en vast ook wel co2. Nu heb ik er nog nooit 10W boven gehad dus heb er geen ervaring mee.
Nee hoor. Dit is een 12L bakje zonder CO2 en met mos. En wat Red Rili garnaaltjes. Ook geen pH verlagende bodem, sterker nog; gewoon bare bottum.
nano_shrimp_moss.jpg
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge Andre
      Terug
      Bovenaan