Verlichting

Pipi

Well-known member
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
118
Leeftijd
35
ik heb een Dubai 100 met lichtkap. Als ik de lichtkap eraf wil laten en boven het aquarium hanglampen wil plaatsen als verlichting.. kan dat dan of zou ik de gehele kap kunnen verwijderen van de Dubai? En welke verlichting moet ik dan gebruiken op welke afstand van het wateroppervlak etc
 
Hou er wel rekening mee dat als dit kan dat er veel water zal verdampen en dat je geen vissen moet hebben die weleens springen.
 
Ik heb er 2 telescoopoog sluiers inzitten. Verder wissel ik iedere zondag 50% van het water, dus ik had bedacht: als ik toch iedere week met het water bezig ben, dan zal het behoorlijk op peil blijven (oké misschien de de zomer zal ik iedere dag iets moeten bijvullen)

Maar zou het kunnen? De gehele kap verwijderen of geeft dit steun aan het glas en zodra ik het verwijder breekt het glas? :S
Of de rand erop laten en enkel de bovenste platen eraf halen zou ook kunnen natuurlijk, maar dan hou je wel de rand.

Kwa verlichting kan ik bijvoorbeeld 2 hanglampen erboven hangen, maar welke kleur en hoeveel watt?
 
Hmm, mijn gevoel zegt de kap toch met rust te laten... zit er niet voor niks, ah wel, kan ook de bovenste kleppen eraf halen en dan daar boven lampen maken om het geheel wat open te maken. Maar welke verlichting?
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
Terug
Bovenaan