Verlichting

J

JDS

Guest
Hallo best forumleden.

Ik wil graag voor mijn vriendin een goede LED lamp voor haar nano bakje kopen
Het bakje is 30x30x30.
Wie kan mij vertellen welke lamp goed geschikt is voor normale beplanting en wat laagblijvende bodembedekkers.

Tnx..
 
Hallo best forumleden.

Ik wil graag voor mijn vriendin een goede LED lamp voor haar nano bakje kopen
Het bakje is 30x30x30.
Wie kan mij vertellen welke lamp goed geschikt is voor normale beplanting en wat laagblijvende bodembedekkers.

Tnx..

jij niet bang vriendinnetje dit leest? :juggle:
 
  • Haha
Waarderingen: JDS

Vind ik 'zei de gek' de mooiste, jammer van het prijskaartje

of

Vind ik 'zei de gek' een leuk prijsje maar ja is het wat ??

Je budget wordt uiteraard mede bepaald door de affectie die je voor je vriendin hebt :DD

Wat zit er in het bakje, bodem, bewoners, foto ??
 
Dat lampje van Amazon is ruim voldende voor een 25 liter bakje, de Dennerle zal niet heel veel beter zijn.

Zelf zou ik dan kiezen voor deze met dimmer, timer, en mooiere kleuren door het toegevoegde rood en blauw
 
Laatst bewerkt:
Vind ik 'zei de gek'
Zien er leuk uit, maar ik ben niet zon fan van "Amazone". Ik ga even verder zoeken of ik hem ergens anders ook kan krijgen. En wat prijzen/kwaliteit verhouding vergelijken
Tnx voor de tip.
 
De Dennerle zijn speciaal gemaakt voor die afmetingen cubes, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Wil je het goedkoper en toch betere kwaliteit dan de hierboven aangegeven ledjes zou ik altijd voor deze kiezen:
inclusief een 7 traps dimfunctie. Ben je voor 26.- klaar

 
@Cornelius
Ik ga zeker voor LED.
Ik heb een poosje geleden een lampje gehad (de originele die bij de bak zakt) met PL verlichting en die was ook heel goed maar die lampjes geven maar voor Max. een maand of 8 voldoende licht en moet je er weer een nieuwe in doen. En die PL lampjes kosten ook ruim 8 Euro.

Het is bakkie is een Superfish Qubic 30 Pro (oude stijl) en is al ruim 10 jaar oud en van plexi-glas. De achterplaat en boden zijn vorig jaar opnieuw verlijmd.
 

Bijlagen

  • 20190126_202845.jpg
    20190126_202845.jpg
    490.4 KB · Weergaven: 76
  • 20190126_202645.jpg
    20190126_202645.jpg
    558.2 KB · Weergaven: 74
Zien er leuk uit, maar ik ben niet zon fan van "Amazone". Ik ga even verder zoeken of ik hem ergens anders ook kan krijgen. En wat prijzen/kwaliteit verhouding vergelijken
Tnx voor de tip.
Tante Ali biedt hier misschien hulp??
 
Even wat anders maar een update van je bakken zou ook leuk zijn Dirk;)
 
een update van je bakken

Kuch,kuch... Sanne en ik hebben geen eigen bakken meer. Alles wat we nu hebben is van ons samen.
We hebben een maand of 2 geleden een hele grote garnalen sterfte gehad.. 2 groepen, op ongeveer 15 stuks na, volledig uitgestorven.
Nu zitten we met Corona hier. Dochter lief heeft het opgelopen maar gelukkig milde klachten.
Sanne is volop bezig met de bakken maar we moeten weer wachten tot er wat meer garnalen jongen krijgen.


Sanne haar bakken denk ik

Hahahah .. onze bakken...
Maar ik zal binnekort weer wat forltotje maken en ze hier plaatsen.
 
We hebben een maand of 2 geleden een hele grote garnalen sterfte gehad.. 2 groepen, op ongeveer 15 stuks na, volledig uitgestorven.
:'( welke soorten?
 
Tjee balen Dirk van de garnalen en veel sterkte met de gezondheid in elk geval daar en doe Sanne maar de groeten als je wil van ons.
 
@jessicapilon Zal ik doe John.
We hebben vandaag de 2e testuitslag gehad en Sanne en ik zijn allebei negatief getest. De 1ste was ook negatief voor ons en gelukkig heeft mijn dochter ons niet besmet. Ze heeft ook helemaal niet gehoest of geniest. Ze had alleen keelpijn en verhoging. En zoals met gewone keelpijn goed de keel vochtig houden. Dat is ons geluk geweest denk ik.
Mijn dochter is uit haar quarantaine van 10 dagen. Dus we zijn nu weer officieel Coronavrij.
We moeten nog we 2 dagen als gezin extra in quarantaine omdat ze echt zeker willen zijn dat mijn dochter toch niet weer klachten krijgt.
Maar zoals het er nu uit ziet gaat dat goedkomen.
Geen idee hoe het komt dat ze dood zijn gegaan. Alles gedaan zoals we altijd doen.
We hebben wel een vermoeden..
Sanne had nieuwe nagellak (die zat er trouwens al een dag op) en ze ie met haar handen in de bakkie geweest om wat te snoeien..
Nu heeft ze van die lange kunstof handschoenen gekocht, die tot je ellebogen komen. Zijn ook speciaal geschikt voor aquaria.
Het is best triest om te zien dat 6 van de 9 balies in de kweekstelling en 2 balies in de huiskamer leeg staan. Wel planten maar geen garnaaltjes meer.
Hoop dat de kleine groepjes die jullie nu nog hebben zich (langzaam) weer kunnen herstellen.
Dat hoop ik ook. Maar ik ben bang van niet...
Toen ik nog in Delft woonde heb ik ook zoiets gehad met 1 garnalen bakkie. 80%dood en de rest onvruchtbaar.
Uiteindelijk alles uitgestorven.
Maar we beginnen toch weer vrolijk opnieuw als het zo zal zijn. Het is een verslaving dus stoppen doen we echt niet👍
 
Sanne had nieuwe nagellak (die zat er trouwens al een dag op) en ze ie met haar handen in de bakkie geweest om wat te snoeien..
Ja dat kan best want ze zijn erg gevoelig. Ik had een keer een vlooienpipet voor Sky en uren later aaide ik hem zonder erbij na te denken en ondanks handenwassen gingen de garnalen als een speer door de bak en heb ik ook uitval gehad. Echt oppassen dus met die beestjes.
 
@jessicapilon Ze zijn heel gevoelig ja.
Als er maar iets aan waterwaardes veranderd dan is het gedaan met de pret. Vooral die Galaxy's, die zijn helemaal gevoelig..
Ik weet nog dat Sanne bezig was om ze te sorteren om met de highgrades verder te kweken.
Het is voor haar extra zuur geweest omdat ze vorig jaar op de Vivarium 5 Galaxys had gekocht en die waren eindelijk na een jaar lekker aan het kweken.
Maar pesticiden in je bak, zoals jij met dat vlooien spul is helemaal funest voor de garnaaltjes.
Ik zeg het zo vaak tegen Sanne, dat spul wat jij op je nagels smeert stinkt als de neten, kan nooit gezond zijn. Nou de garnaaltjes waren het daar duidelijk mee eens 🤣.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan