Wat is er nieuw

Verlichting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bastiaan121
  • Startdatum Startdatum
B

Bastiaan121

Guest
Hallo, ik heb een juwel aquarium 150 liter met ongeveer 25 neon tetra's en ongeveer 15 Rasbora heteromorpha hoellang moet het licht aan want de dierenwinkel mevrouw zegt Max 6 uur en ergens op het internet stond minimaal 8 uur wat is het nou echt?
Wat ik ook nog wilde weten is, als het licht zesmaal uitgaat moet het dan ook echt pik donker zijn of hele zwakke verlichting?
 
WAt wil je zelf? 8 uur is prima.


Waarom gaat het licht 6 x uit?
Weet dan wel,dat de EVSA defect kan raken.
 
Het licht gaat niet 6x aan en uit ik bedoelde 6 uur aan 18 uur uit en anders 12 uur om 12 ik wil het beste voor mijn vissen maar ik hoor steeds wat anders
Gr bastiaan
 
6 uur is wel erg weinig voor planten (de vissen geven daar niet zoveel om). Dus als je planten hebt zou ik toch zeker wel 8-10 uur je lampen laten branden. En zoals in een ander topic ook al gezegd : die winkeljuffrouw weet er niet echt veel van
 
8 tot 10 uur, dan zit je meestal wel goed..
Op een schakelklokje.. maar dat doe je geloof ik al, prima dus.
Niemand kan je vertellen precies hoe lang je lichten aan 'moeten', eigenlijk laten de planten in de loop der tijd zien of ze voldoende verlichting krijgen, of teveel licht.. of eigenlijk dermate veel/lang licht dat ze weer voedingsstof-tekorten krijgen.. meer licht = planten willen ook meer voedingsstoffen.

Zou fijn zijn als je een foto'tje kunt tonen, kunnen we je misschien wat verder helpen.

Uploaden van een foto..
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1011307
 
Als je planten en vissen hebt van op de evenaar dan heb je een regime van 12u licht 12u donker
hoe verder van de evenaar je planten/vissen komen hoe minder licht het gaat nodig hebben.

Op onze breedte graag hebben wel in de zomer veel langer licht maar dan in de winter heel kort
om dit ook in je aquarium te gaan nabootsen zal voor de meeste iets te ver gaan

Jb Malawi
 
Ik wil graag foto's plaatsen maar dan komt er te staan: foto boven de 5000 bytes en ik heb geen ide wat ik verkeerd doe...
Gr bastiaan
 
De foto's op de server van het forum zijn aan bestandsgrootte gebonden. Je hebt grofweg twee opties:
- foto's verkleinen en opnieuw proberen
- foto's uploaden via een ander middel daartoe (flickr / photobucket bv.)
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan