Verminkte vuurgarnaal


Admiraal_Garnaal

Well-known member
Lid geworden
2 januari 2023
Berichten
59
Leeftijd
32
Hi allemaal,

Gisteren kwam ik onderstaande vuurgarnaal tegen in mijn bak en viel mij wat raars aan hem op. Eenmaal eruit gevist zag ik dat de linkerkant van zijn "jasje" omhoog gevouwen is en lijkt alsof hij wat pootjes mist?

Wat zou dit kunnen zijn? Aangevallen door andere garnalen, ziekte, of een slechte vervelling oid?

Zitten alleen vuurgarnalen in de bak.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-01-07 at 12.34.54.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-07 at 12.34.54.jpeg
    85.7 KB · Weergaven: 74
  • WhatsApp Image 2023-01-07 at 12.34.55 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-07 at 12.34.55 (1).jpeg
    86.7 KB · Weergaven: 72
  • WhatsApp Image 2023-01-07 at 12.34.55.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-07 at 12.34.55.jpeg
    93.9 KB · Weergaven: 79
Die kun je uitselecteren om te voorkomen dat het in de volgende generatie weer voorkomt.
 
Die kun je uitselecteren om te voorkomen dat het in de volgende generatie weer voorkomt.
Heb hem inderdaad meteen uit de bak gehaald. Hij gaat niet meer terug maar ben wel even benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt en wat de oorzaak zou kunnen zijn :)
 
Heb hem inderdaad meteen uit de bak gehaald. Hij gaat niet meer terug maar ben wel even benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt en wat de oorzaak zou kunnen zijn :)
Niet eerder meegemaakt nee maar denk zelf dat het komt door te ver ingekweekt (deze garnalen worden al jarenlang niet meer geimporteert dus is 1 grote familie waar je ze ook vandaan hebt in NL/BE. Dus zogenaamd "vers bloed" toevoegen door uit een ander deel van NL garnalen te halen zal niks helpen alles is verwant aan elkaar (kwekers kopen ook bij kwekers en die verkopen weer aan nieuwe kwekers en zo verder)
 
Update van deze kant: Ik heb de garnaal apart gehouden in een bak die aan het opstarten was. Hij heeft zich daar na 2 weken ongeveer vervelt en toen was hij weer als vanouds. heb hem nog even laten zitten en uiteindelijk weer terug gedaan bij de rest van de fam. :)
 
kreeftjes en garnalen kunnen hun ledematen regenereren. bij een eerste keer kan het zo zijn dat het geregenereerde deel wat kleiner is, vaak trekt dit bij een volgende vervelling steeds iets bij.
Vooral bij kreeftjes is dit een must, aangezien die nogal is knokken met elkaar en de een een schaar verliest.
helaas kunnen wij dit niet :DD
 

Terug
Bovenaan