marjongm@
Active member
- Lid geworden
- 31 mei 2025
Hoi sinds vorige week heb ik op de bijlzalmen witte stipjes gevonden. Ook op de l201. Ik vermoed dus stip. Ik wil eigenlijk geen medicatie gebruiken en heb dus die donderdag de temperatuur verhoogd naar 30. Inmiddels weer op normaal 25 graden. Ook voogle toegevoegd. Helaas de stipjes zie ik nog.
Vissen zitten in een rio 450 draait al jaren. Zonder ziektes.
Ik had ff groot onderhoud gedaan en iets te helaas.
Ik heb 2 biomaster 600 op de bak staan verder geen co2 ofzo.
Wie kan mij helpen hoe nu verder, de vissen zwemmen en eten wel gewoon. Ik geef al extra met voer vaker kleine porties matrine en knoflook. (Bassleer)
De bijlzalmen waren nieuw in de bak.
Aangezien ik wel de oorzaak voor 99% weet nu nog de oplossing. En is het wel stip? 1 bijlzalm is helaas overleden en mijn oude cory is toen de bak op 30 graden stond ook dood gegaan.
Verder in de bak 7 jonge maanvissen corydoras bijlzalmen een ancistrus. Een paar l201 en 2 volwassen farlowella.
Ik meet verder niks qua ph oid. Wel nitriet ed nu maar die is goed.
Donderdag beetje bodem afgezogen.
Vissen zitten in een rio 450 draait al jaren. Zonder ziektes.
Ik had ff groot onderhoud gedaan en iets te helaas.
Ik heb 2 biomaster 600 op de bak staan verder geen co2 ofzo.
Wie kan mij helpen hoe nu verder, de vissen zwemmen en eten wel gewoon. Ik geef al extra met voer vaker kleine porties matrine en knoflook. (Bassleer)
De bijlzalmen waren nieuw in de bak.
Aangezien ik wel de oorzaak voor 99% weet nu nog de oplossing. En is het wel stip? 1 bijlzalm is helaas overleden en mijn oude cory is toen de bak op 30 graden stond ook dood gegaan.
Verder in de bak 7 jonge maanvissen corydoras bijlzalmen een ancistrus. Een paar l201 en 2 volwassen farlowella.
Ik meet verder niks qua ph oid. Wel nitriet ed nu maar die is goed.
Donderdag beetje bodem afgezogen.