Wat is er nieuw

Vermoedelijk witte stip, hoe kom ik ervan af.

Je zou iets minder kunnen belichten, eventueel dimmen als je de mogelijkheid hebt.

Verder gewoon voeren zoals normaal.

Je zou iets minder kunnen belichten, eventueel dimmen als je de mogelijkheid hebt.

Verder gewoon voeren zoals normaal.
Hmm verlichting dimmen lukt nu niet ha die lamp staat al 6 jaar op zelfde instelling.

Mag ik je alvast bedanken voor je hulp en snel antwoorden

Water is alweer gewoon lijkt.... hoop wel dat de werkzame stof.zijn ding doet. Sorry voor mijn onzekerheid ..... maar.wil wel dat dit dan goed gaat en helpt.

Water is alweer gewoon lijkt.... hoop wel dat de werkzame stof.zijn ding doet. Sorry voor mijn onzekerheid ..... maar.wil wel dat dit dan goed gaat en helpt.

Zo lang je geen zeoliet, koolstof of uv in de bak hebt dan doet het zijn ding wel.
Heeft gewoon wat tijd nodig.

kom net thuis maar is nog niks verbetert

Bijlagen

• 20250602_121937.jpg
    20250602_121937.jpg
    2 MB · Weergaven: 11
  • 20250602_121853.jpg
    20250602_121853.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 11
Ligt het nu aan mijn kippige ogen of lijken de witte puntjes wat minder wit/ minder solide te zijn?

Ligt het nu aan mijn kippige ogen of lijken de witte puntjes wat minder wit/ minder solide te zijn?
Hij heeft van zich zelf witte stippen de grote en hele kleine dat is volgens mij de stip

Maar ik moet dus weer een dosis geven straks toch de helft van gister?

Als de dieren zich verder normaal gedragen dan zou ik inderdaad een halve dosis erbij geven.
Het is lastig te beoordelen op de foto's of het af neemt, kun je het beste zelf beoordelen.

Als de dieren zich verder normaal gedragen dan zou ik inderdaad een halve dosis erbij geven.
Het is lastig te beoordelen op de foto's of het af neemt, kun je het beste zelf beoordelen.
Nou vind ze aardig gestipt nog ondanks de stippen. Ga straks wel de halve dosos geven ze zwemmen allemaal wel vreemde is dat deze meer op de voorgrond te zien zijn dan anders.

Ik had rekening gehouden met de eigen stippeling. Maar zoals hierboven al gezegd: je kunt het het beste zelf beoordelen, maar je kunt wel deze foto met de vorige die je gepost had vergelijken.

2de dosis zit erin nu afwachten hoe het morgen is

Ik zou medicatie even de tijd geven en de kuur helemaal afmaken.

Iknheb femsee officieel 1 x doseren en na 1 week ww . Ik heb nu een 2de halve dosering gedaan en wacht ff af hopelijk in de loop van de dagen de visjes weer mooi stip vrij. Zie nog wel de corys jeuk hebben.

Ik zou de hoeveelheid doseren die op de bijsluiter staan maar ken het middel zelf niet.

Kuur is officieel 1 dag bij hardnekkig kun je nadoseren dat doe ik dus nu dag 2 . Lamp toch maar helemaal uit ook. Heb het knopje gevonden

Bijlagen

• Screenshot_20250602_163440_Chrome.jpg
    Screenshot_20250602_163440_Chrome.jpg
    256.7 KB · Weergaven: 3
Gek. uit de literatuur begrijp ik dat de parasiet die al op de vis zit niet gevoelig is voor de medicatie. Alleen de jongen die door het water zweven op zoek naar een nieuwe gastheer zouden kwetsbaar zijn. Dan zou je denken dat het enige tijd kost voordat je ze allemaal te pakken hebt. Maar misschien blijft femsee gewoon langer werkzaam in het water dan get klassieke spul.

Gek. uit de literatuur begrijp ik dat de parasiet die al op de vis zit niet gevoelig is voor de medicatie. Alleen de jongen die door het water zweven op zoek naar een nieuwe gastheer zouden kwetsbaar zijn. Dan zou je denken dat het enige tijd kost voordat je ze allemaal te pakken hebt. Maar misschien blijft femsee gewoon langer werkzaam in het water dan get klassieke spul.
Nou eerste keer dit had er graag nu al vanaf willen zijn ha. Maar ik hoop echt dat de parasieten straks weg zijn eventueel doe ik na 1 of 2 week nog een kuur

Dan zou je denken dat het enige tijd kost voordat je ze allemaal te pakken hebt. Maar misschien blijft femsee gewoon langer werkzaam in het water dan get klassieke spul.

Pas een week na de laatste toevoeging kleine water wissel en indien je wilt over kool/zeoliet filteren.
Dus het duurt wel even voor het er uit is.
Actieve stoffen:
20.1 mg/ml formaldehyde
0.25 mg/ml malachiet groen
0.05 mg/ml methyleen blauw

Daar ben ik weer.... ik weet dat de behandeling pas zichtbaar is over een aantal dagen maar wil het dan nu wel goed aanpakken gelijk. Dus ik denk dat ik toch straks de 3 de dag ook halve dosering doe .
En kan iemand toch goed meekijken ofbhet echt stip is?

Bijlagen

• 20250603_120355.jpg
    20250603_120355.jpg
    943.5 KB · Weergaven: 3
  • 20250603_120221.jpg
    20250603_120221.jpg
    1 MB · Weergaven: 3
  • 20250603_120144.jpg
    20250603_120144.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 3
Ben er vrij zeker van dat het stip is.
Als je het niet erger ziet worden sinds je gestart bent met de behandeling dan slaat het sowieso al aan maar dat is niet te beoordelen op foto's.

Hoe zijn de dieren er op dit moment onder met de huidige 2 doseringen?
Geen gek gedrag/stress ofzo?

Ben er vrij zeker van dat het stip is.
Als je het niet erger ziet worden sinds je gestart bent met de behandeling dan slaat het sowieso al aan maar dat is niet te beoordelen op foto's.

Hoe zijn de dieren er op dit moment onder met de huidige 2 doseringen?
Geen gek gedrag/stress ofzo?
Nee wel normaal heb de lamp uit net even voor foto aan. Maar ze doen niet gek. Af en toe nog een corydoor die jeuk heeft . De bijlzalmen zien er al beter uit bijna schoon. De l201 die zijn het ergst nu lijkt maar die zijn rustig af en toe wat vaker boven in de bak. Manen lijken niks te hebben. Toch derde doen of gewoon nu afwachten? Ik voer een paar keer per dag afwisselend ook jvm opgroeiende manen.

Voor alle (werkzame ziektekiembestrijdende) medicijnen geldt, dat het de bedoeling is dat de ziektekiem dood gaat, en niet de patiënt. Maar er zijn maar weinig (werkzame) middelen die niet ook (een beetje) giftig zijn voor de patiënt.
Als het werkt, moet je niet méér willen geven. Als gebruiksaanwijzing niet zegt dat een derde behandeling op dit moment nodig is, zou ik het niet doen.

Ik zou het nu eerst even afwachten en niet bij doseren.
Dat het goed aanslaat bij de bijlzalmen is een goed begin.

Voor alle (werkzame ziektekiembestrijdende) medicijnen geldt, dat het de bedoeling is dat de ziektekiem dood gaat, en niet de patiënt. Maar er zijn maar weinig (werkzame) middelen die niet ook (een beetje) giftig zijn voor de patiënt.
Als het werkt, moet je niet méér willen geven. Als gebruiksaanwijzing niet zegt dat een derde behandeling op dit moment nodig is, zou ik het niet doen.
Oke duidelijk tis voor mij nieuw dit stip dus wil ervan af maar niet van de vissen. Heb ook geen idee hoe snel je dan resultaat ziet maar geduld dus .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan