Wat is er nieuw

Vermoedlijk ziekke betta

Cocovogelkind

Active member
Lid geworden
17 oktober 2021
Leeftijd
20
Daar ben ik weer
Ik heb het vermoeden dat mijn betta ziek is maar weet niet wat exact zouden jullie mij kunnen helpen
20211125_164510.jpg

Vertel ons anders eens waar wij naar zouden mogen kijken. 😉 Wat meer info zou helpen.

Wat voor info wil je nog weten weet niet exact wat je allemaal nodig hebt
Aquarium is 30 liter
1x betta
2x ottocinxlus
Nu 3 maanden oud

Okay, en wat valt jou op aan zijn uiterlijk en/of gedrag? Wat is de reden dat je je zorgen maakt? 🙂

Dit gebeurd wel vaker als ze niet lekker in hun vel zitten..
Een verhuizing of een te kouwe/warme waterwissel, een nieuwe lamp of een nieuwe bakgenoot waar ze aan moeten wennen, of soms gewoon omdat ze ergens van geschrokken zijn
Allerlei grote of kleine veranderingen of gebeurtenissen dan zie je met name die voorste vinnen en de staart een soort van in elkaar kleven

Geef het wat tijd en meestal is het met een weekje hoooguit 2 weekjes weer weg

Het is nu 1 a 2 weken geleden begonnen dat de vinnen op het eind krom werden veel wit tussen kwam en lijkt alsof ie heel langzaam kapot gaat zijn gedrag is vrij normaal zoals ik hem al 6 maanden ken (vorige eigenaar kennis van) eet goed en veel actief
Maar maak mij voornamelijk zorgen over zijn vinnen

foto van hele bakje ?

16384718701145672892410858813816.jpg

Nou daar is je antwoord..

Veels te veel licht en veels te weinig schuilplaats
Koop maar es een flinke Anubia (wel prijzig) en probeer maar es het licht wat te dimmen (zwz want Anubia houdt niet zo van veel licht) een halve kokosnoot met een opening of een ornamentje met een holte waar hij in kan verstoppen..
En probeer maar es tijdelijk even de helft van het bakje af te plakken met een vuilniszak of iets ander donkers, dat bakje staat daar open en bloot, dat kan wel aardig stress opleveren

• Leuk
Waarderingen: Thdo
Zal meet schuilplaatsen halen lixht staat normaal niet zo vel alleen anders zag je het heel slecht en anubias zeg je zal eens kijken

Mwoah, is echt een klap licht hoor..
kun je dat niet wat dimmen ofzo ?

Staat altijd op deze stabd
1638472674949818918662884653516.jpg

Dat laatste is al beter, geef hem ook wat drijfplantjes, dat zal hij waarderen. Hij is wel erg mooi!

Dankjewel zal wat met jullie tips zit ook al eendenkooi in moet alleen nog groeien

Ik zou het licht dimmen in elk geval en er wat snelgroeiers bijdoen en plaats de planten niet in het potje in de bak maar in de bodem.
Je kan denken aal Belgisch groen of Sterrenkruid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan