Wat is er nieuw

Vermogen verwarming

• Onderwerp starter Onderwerp starter Athena1813
  • Startdatum Startdatum
A

Athena1813

Guest
Hallo,

In mijn 54L aquarium heb ik een verwarming van 50 watt. Maar wanneer het buiten onder de 5 graden is, wordt de temperatuur niet hoger dan 21,5 graden terwijl de verwarming op 23 graden staat. Ik heb inmiddels een groter aquarium gekocht van 96L. Hoeveel watt verwarming zou ik hiervoor nodig hebben? En welke temperatuur is het beste om hem op te zetten? Ik wil er guppen, neontetra's en vuurgarnalen in houden.

uh , waar heb je dat ding staan dan ?

normaal gesproken zo`n 100 watt

Dan doet dat 50w ding nog heel goed z'n best.
Normaal gezien gaat een gewone verwarmer (aan 1w per liter water) maar tot een graad of 6 boven omgevingstemperatuur.
In jouw geval, voor de groter bak, zou ik voor een 200w verwarmer gaan.
(of nog beter, de bak in een warmere ruimte zetten)

ps. Je gaat beter je bestand eens herdenken. Geen 1 van je opgenoemde dieren horen bij elkaar te zitten.

Staat hij buiten?

Ik gebruik een 200W verwarming voor mijn 720L aquarium en daar red ik het prima mee.

Bedankt voor de antwoorden. Hij staat niet buiten, maar in een kamer die niet verwarmt wordt

Bedankt voor de antwoorden. Hij staat niet buiten, maar in een kamer die niet verwarmt wordt
zou je dan niet beter voor koudwater vissen gaan?
Een danio soort ofzo?
Scheelt een pak aan electra.

wat heb je nou aan een aquarium als hij in een andere kamer staat ?

Het aquarium staat op mijn slaapkamer. Het wordt meestal niet kouder dan 18 graden. Alleen als het heel koud is buiten wordt de kamer wat kouder. Ik heb liever wel een warmwater aquarium, omdat ik de vissoorten die daar in kunnen leuker vind.

Dan denk ik dat er toch iets mis is met die verwarmer. Ik heb hier ook een aquariumruimte die een 18° heeft. Een 50w verwarmer houdt een 60l bakje vlot op 28°, een 100w doet hetzelfde voor een 120l.
(ze staan dan wel zeer vaak aan, meer dan in de gemiddelde huiskamer)

ah op die manier , tja , ik zou dan inderdaar gewoon een zwaardere verwarming kopen , ik zou een eheim jager kopen , die zijn niet duur en erg goed ,

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan