Verschil Chloor CI en Chlorine?


W

williamh

Guest
Hallo,
Bij de waterwaardes vind ik voor 'Chloor CI' 0,02mg/l, op de teststrips van Easy Life staat 'Total Chlorine TC' 0 - 0,6 - 1,5 - 3 mg/l.
Wanneer ik deze strips gebruik voor een snelle meting lees ik 0,6 mg/l.
Hoe moet ik deze waarden interpreteren?
 
Dan is er niks aan de hand,kan je eigenlijk net zo goed negeren of je moet in een land wonen met slecht kraanwater.
 
Dan is er niks aan de hand,kan je eigenlijk net zo goed negeren of je moet in een land wonen met slecht kraanwater.
Bedankt voor de reactie, ik neem ook aan dat er geen hoge dosis Chloor in het kraanwater zit. Voor verversen laat ik het water goed bruisen, 24 uur op voorhand en voeg Easy Life Filter Medium toe. Ik begrijp echter het verschil niet met de waarden op de strips. Men gaat van 0 naar 0,6mg/l. Ideale waarde zou 0,02mg/l. zijn? Grt.
 
Geen idee waarom ze dat aangeven.
 
Geen idee waarom ze dat aangeven.
Ook geen flauw idee, misschien is er een forumexpert die er een verklaring voor heeft?:help:
Mvg.
 
Easy life even bellen maandag, mijn ervaring is dat ze zeer behulpzaam zijn.

Volgens mij zijn chloor en chlorine hetzelfde, beiden Cl?
 
Ik heb op een teststrip nog nooit een waarde van 0 gemeten. Zelfs niet in ultra puur water.

Waarom? Omdat het reagens in die strips altijd een kleur geeft.

Dus eigenlijk kan die strip niet lager meten, dan het eerste significante gekleurde schaal.

Dus die strip an niet lager dan 0,6 mg/l meten.

Bij druppeltesten zeggen ze ook geen 0. Daar staat bij het kleurloze vakje kleiner dan de eerst volgende gekleurde schaal.
0 bestaat ook niet. Er is nooit niks van iets....
 
Easy life even bellen maandag, mijn ervaring is dat ze zeer behulpzaam zijn.

Volgens mij zijn chloor en chlorine hetzelfde, beiden Cl?
Chlorine is inderdaad de Engelstalige benaming voor chloor.
Ga toch even bellen naar Easy Life.
Mvg.
 
Ik heb op een teststrip nog nooit een waarde van 0 gemeten. Zelfs niet in ultra puur water.

Waarom? Omdat het reagens in die strips altijd een kleur geeft.

Dus eigenlijk kan die strip niet lager meten, dan het eerste significante gekleurde schaal.

Dus die strip an niet lager dan 0,6 mg/l meten.

Bij druppeltesten zeggen ze ook geen 0. Daar staat bij het kleurloze vakje kleiner dan de eerst volgende gekleurde schaal.
0 bestaat ook niet. Er is nooit niks van iets....
Dit zou een heel logische verklaring zijn voor het feit dat de teststrip steeds 0,6mg/l. aangeeft. Bedankt voor de opheldering.
 
@biljoenblik & @Roundabout

Nagevraagd bij Easy Life, hierbij hun antwoord:

Schermafbeelding 2017-07-17 om 21.26.41.png


Dank voor de suggesties, hierbij is het 'mysterie' voor mij opgelost.:thumbs:
 
Leuk dat je dat nog ff post!
 
Hoe het precies in België zit weet ik niet, in Nederland komt standaard geen chloor in het drinkwater voor, doch zijn er grote wegwerkzaamheden in de buurt zal dit mogelijk wel eerst worden voor gespoeld met chloor, na aansluiting komen er dus wel waarden uit, menig een hier in de buurt heeft dit gemeten met de aanleg van de nieuwe N23, sommige met bijna slechte afloop maar dit werd gelukkig snel opgemerkt en kon er actie worden ondernomen.
 
In onze streek ( Waasland - België ) wordt er geen of slechts een miniem gehalte aan Chloor toegevoegd. Als ik de waarde v/h kraanwater meet voor CI lees ik 0mg/l.
Het aquariumwater op de teststrook geeft 0,6mg/l. aan. Dit is verklaard in het antwoord van Easy Life, zie hierboven.
We hebben hier wel vrij hard water. PH-8 tot 8,5 /KH-18 /GH-8,4 Wel met teststrips gemeten, heb enkel druppeltest voor NO2-NO3 en O2.
Mvg.
 

Terug
Bovenaan