Wat is er nieuw

Verschil Eheim Classic 250 en de Eheim Classic 250 plus

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Hallo,
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de Eheim Classic 250 en de Eheim Classic 250 Plus? Ik kan niet heel duidelijk vinden waar het verschil tussen deze twee zit.

Welke is aan te raden? Want ik gok dat het ergens in het materiaal en/of onderdelen zit.

Groetjes Ilona

Het verschil is de dubbele kranen die er dan bijzitten.

Slangmaten: aanzuigzijde 12/16 mm, drukzijde 12/16 mm.
Inclusief Eheim filtersponzen en dubbele kranen.

Info:
Eheim Classic 250 (2213), buitenfilter.

Alle Eheim filters koopt u bij Aquaplantsonline met een volledige NL garantie. Een NL garantie staat garant voor een snelle service afhandeling. Storingen kunnen indien gewenst snel bij de importeur verholpen worden.

Compleet met installatiemateriaal voor de druk- en zuigzijde.

Aquaria: 80 tot 250 liter.
Pompcapaciteit: 440 liter / uur.
Opvoerhoogte: max. 1,5 meter.
Afmetingen:35,5 x 16,0 cm.
Verbruik: 8 watt.
Filter volume: 3 liter
Exclusief Eheim filtermassa.

De plus versie

Info:
Eheim Classic 250 Plus (2213), buitenfilter.

Alle Eheim filters koopt u bij Aquaplantsonline met een volledige NL garantie. Een NL garantie staat garant voor een snelle service afhandeling. Storingen kunnen indien gewenst snel bij de importeur verholpen worden.

Compleet met installatiemateriaal voor de druk- en zuigzijde.

Aquaria: 80 tot 250 liter.
Pompcapaciteit: 440 liter / uur.
Opvoerhoogte: max. 1,5 meter.
Afmetingen:35,5 x 16,0 cm.
Verbruik: 8 watt.
Filter volume: 3 liter
Inclusief Eheim filtersponzen en dubbele kranen.

Bedankt fozzy en lecturer. Als ik het dan goed begrijp, zou ik bij de gewone ook die dingen nog aan moeten schaffen alleen dan los? Want dan kan ik beter de plus nemen ja, dan heb ik tenminste nog een keer een complete en daarna kan ik sponzen gaan kopen om te vervangen bijv.

Vooral in de dubbele kranen zit de grote winst. Die maken het aanpassen of wat schoonmaken van filtermateriaal stukken makkelijker.
Qua filtermateriaal vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje armoedig, want het gaat eigenlijk om allemaal blauwe sponzen van hetzelfde formaat. Geen enkele afwisseling wat betreft materialen en/of grofheid v/d gebruikte materialen.

~ Ivo

Ivo, dankjewel, dan is het inderdaad misschien wel wat handiger. Is het op zich wel goed te doen in een 70 liter bak zo'n pomp? En evt in de toekomst richting de 125 liter?

Ecco 2236 stukken beter, Bertus? Kwalitatief beter of vooral wat betreft de eigenschappen van de pomp?

De kranen zitten al op de pomp.
Makkelijker te openen. met overslag.
Je tilt de bakken in 1 x er uit.

Heb er verschillende staan.
Vind ze makkelijk.

Bedankt voor de tip. Ik zal er komende week nog eens wat over gaan lezen.

Zijn ze ook redelijk veilig voor garnalen?

Zoals elk filter moet je de instroom beschermen,he.

ja was ik wel vn plan, maar met mijn interne filter moet het wel heel erg beschermd worden. Ik ben alleen altijd bang dat als je de instroom beschermd, dat de functie van filteren veel minder wordt.

Kijk links,heb ik een oranje netje omheen gedraait. om de jonge sturi,s te beschermen.
Uitstroom in het midden,Witte vlek.

rVThdiWZtoq9uduuK6Qo06L03xw2tggn.jpeg

Moet alleen elke week leeg maken, Fijne alg blijft hangen.

De eheim 2224 zitten ook standaard kranen op

Ja, Die heb ik ook. 2 in gebruik,1 in reserve.
3 x.

Maar die maak je ook met overslag los.

Tomansky: dankjewel! Heel interessant. Ervaringen vind ik altijd erg belangrijk, beter dan alle informatie van de producent.

Bertus: mooi aquarium! Maar zo is het inderdaad goed te doen, dan ga ik het toch zeker maar eens op die manier proberen en hopelijk snel ook over op een wat groter formaat 😉

Ronan: dankje! Toch nog maar ietsjes meer lezen over verschillende pompen.

Ronan12345 zei:
De eheim 2224 zitten ook standaard kranen op
De 2224 zit inderdaad een systeem op waarbij je met verschonen van je pomp makkelijk af bent.
Maar dat systeem is zeker niet vergelijkbaar met de kranen zoals die bij een Eheim classic 250 plus zitten.

2224:
kyT71J-Yob_D3jG57kndyRy_49TEOfbO.jpeg

Classic 250 (2213) plus:
kyT71J-Yob_D3jG57kndyRy_49TEOfbO.jpeg

~ Ivo

Bedankt. Ik begin nu toch ook wel onwijs te twijfelen over de JBL e701... ook erg mooi en daarnaast ook veel goede verhalen over gehoord... moeilijk moeilijk moeilijk.

De JBL 701 heeft meer capaciteit dan de Eheim 2213 en kan ook geen kwaad normaal gesproken,is het voor je Juwel 700?

ja juwel 700. In de toekomst hoop ik naar een rio 125 te gaan, als mijn banksaldo iets hoger is 😉 Dus het zou fijn zijn als mijn pomp daar ook op zou kunnen.

Mijn bezetting zal blijven zoals ie is, behalve m'n vuurgarnalen, want daar heb ik weinig controle over. Maar verder 12 rasbora espei en koppeltje honinggoerami's. Oja en 7 japonicagarnalen.

Voor een Rio 125 is de JBl CP e701 een goede keuze! Een Eheim 2213 vind ik daarvoor aan de krappe kant (niet zozeer qua filterinhoud, maar qua liters per uur die worden rondgepompt).

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan