Verschil GlasGarten environment soil powder


S

shrimpking

Guest
Wat is het verschil tussen de GlasGarten environment soil en GlasGarten environment soil powder. Kan er niks over vinden.
 
Ik heb de gewone Enviroment en bij beide soorten lees ik dezelfde omschrijving dus het verschil zit hem meer in de grote denk ik van de bodem.
Ze hebben het over natuurlijke voedingsstoffen maar wat daar onder wordt verstaan weet ik niet en wellicht kan lid @Cornelius daar iets van zeggen. Volgens mij is dit meer een bodem die de ph verlaagd en daarom gebruik ik hem ook met garnalen.
 
powder is een fijnere korrel dan de normale.

Powder wordt vaak gebruikt als toplaag waar voorgrondplanten worden geplant, omdat die er water beter in blijven zitten.
En voor garnalen houders schijnt het een voordeel te zijn dat er minder ruimte tussen de korreltjes zit waar babygarnaaltjes tussen kunnen kruipen.
 
Bedankt jessicapilon en akwarium voor de info, dan ga ik voor de GlasGarten environment soil, denk bij deze minder kans op bodemrot
 
Ik heb zelf 2.5 jaar geleden gekozen voor de gewone Glasgarten bodem en de PH staat nu op 6, daarop heb ik succesvol TB garnalen gehouden, wel vandaag een nieuwe verpakking binnen gekregen om de oude binnenkort te gaan vervangen.
 
GlasGarten heeft een uitgereide lijn voor garnalen, dus ook een pH verlagende bodem voor garnalen die dat nodig hebben.
De soil is het een beetje het 'middensegment'. Het is niet zoveel met voeding geimpregneerd zoals ADA of Tropica

Zoals hierboven al beschreven heeft het te maken met de korrelgrootte: GlasGarten soil (2-4mm) GlasGarten soil Powder (1-2mm)
Powder is een afdekklaag waarbij plantjes beter blijven vastzitten als je ze bodem induwt.
 
ga zelf ook weer TB garnalen nemen en deze bodem staat goed beschreven. Er komen verschillende mossen,varens en bucephalandra in dus dan is de power niet echt nodig.
 
Ik heb hem al jaren met TB of F1 en hij gaat best lang mee als je osmose gebruikt. Minimaal 2 jaar in elk geval.

GlasGarten heeft een uitgereide lijn voor garnalen, dus ook een pH verlagende bodem voor garnalen die dat nodig hebben.

Ok maar de gewone Enviroment die ik ook gebruik die bevat toch geen extra voeding en is toch meer alleen ph en kh (en gh) verlagend?

 
Ik heb hem al jaren met TB of F1 en hij gaat best lang mee als je osmose gebruikt. Minimaal 2 jaar in elk geval.
Mogelijk is het ook van invloed of je hierbij plantvoeding gebruikt, zelf doe ik dat niet en draait de bak alleen op osmose verversing, maar plantvoeding zou in de bodem kunnen komen en daar een reactie geeft waardoor de gebruiksduur veranderd, maar daar heb ik geen verdere wetenschap van.
 
Ok maar de gewone Enviroment die ik ook gebruik die bevat toch geen extra voeding en is toch meer alleen ph en kh (en gh) verlagend?
Elke aquasoil bevat voedingsstoffen wat planten gebruiken en het is per merk verschillend hoeveel voeding dit is.
Sommige soil zijn extra geïmpregneerd met voeding en andere zijn gewoon gebakken klei van natuurlijke vruchtbare grond.
 

Terug
Bovenaan