Verschil in ledstrips

S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
Ik heb een vraag mbt tot het verschil van de ledstrips van de ledstripkoning en van hvp, weet iemand wat de verschillen hier in zijn, want qua prijs verschillen ze nog al.
Bij de ledstripkoning krijg je het volgende voor 199 euro:
www.ledstripkoning.nl/aquarium-led-stri ... nced-100cm
LED Time Controller TC420
USB met programma's
2 x 100 cm led strip helder wit
1 x 100 cm led strip warm wit
1 x 100 cm led strip blauw
1 x 100 cm led strip RGB
CD-rom met software
USB aansluitkabel
Gebruiksaanwijzing
Voedingsadapter
Aquarium lijm
Waterdichte eindkapjes
Bevestigingsbeugeltjes voor de strips

En bij hvp krijg je voor 270 euro:
www.hvpaqua.nl/a-43892547/set-malawi-ta ... tanganyika
1X 96CM Blauw/Wit / Wit 10.000K (VOOR)
1X 96CM Blauw/Wit / Wit 10.000K (ACHTER)
1X 48W power adapter
1X Kabelconnector
3X RVS klemmenset
1X 5 kanaals controller *optie*
1X 96CM RGB (MIDDEN) *optie*

Dit scheelt dus 70 euro voor minder strips...
 
Ik ben benieuwd naar jullie meningen...
 
De strips van de eerste leverancier zijn goedkope flexible strips met een doorzichtig hoesjes,
zonder enige mogelijkheid tot koeling die ze verhoudingsgewijs duur doorverkopen.
Op zich aardig maar de levensverwachting zal niet zo heel lang zijn.

De strips van de tweede leverancier zijn tenminste goed gemonteerd en fatsoenlijk ingegoten zodat
je er vanuit kan gaan dat ze ook net zo lang meegaan als vermeld op hun site.
 
Oke.. Thanks voor de info...
 
Ik weet niet hoe het bij de ret hier zit, maar ik heb zelf nog geen betrouwbare en betaalbare en licht-genoeg-gevende led verlichting gevonden... In nog geen 3 jaar tijd heb ik geprobeerd:
1) die plakstrips a la link 1- grotendeels stuk en gaven nieuw al te weinig licht zelfs voor een lage belichting bak!
2) goedkope china lichtslangen: een stuk beter qua lichtopbrengst,relatief goedkoop, ook snel kapot, dubieus qua veiligheid
3) die mooie gegoten strips a la link 2: 2 strips op een 80cm tanganyika bakje is nog te weinig licht, op mijn roofvissenbak had ik 4 strips, ook wat weinig, en daar ging de boel al snel stuk.
4) kerstverlichting lichtslang van de gamma: tot nu toe niet stuk en lichtopbrengst gaat wel, voor een tanga bakje. Ik heb de versie met het laagste wattage genomen.


Eindresultaat: duur in aanschaf, (veel) te weinig licht bij minder wattage dan TL, snel stuk.
Er is wat te zeggen voor TL........
 
Hey Hey,
Dus eigenlijk zijn de ledstrips helemaal geen verbetering tegen over tl...
het leek mij juist mooi om een wat blauwere donkerdere gloed in de bak te krijgen...
Ik zal vanavond even een foto maken hoe de bak er nu bijstaat...
 
Led verlichting is niet verkeerd en zal in een hoopgevallen prima werken, maar het is geen wonderverlichting, led techniek staat nog in de kinderschoenen en de techniek verbeterd zich jaar na jaar.

T.o.v. tl is het een stuk minder "saaier" en kan je er prachtige zons op en ondergang mee cre�ren.

Maar geloof niet alle fabeltjes van leveranciers die een vol systeem aanbieden voor �100.00 want dan kom je bedrogen uit.
 
SaskiaZ zei:
Ik weet niet hoe het bij de ret hier zit, maar ik heb zelf nog geen betrouwbare en betaalbare en licht-genoeg-gevende led verlichting gevonden... In nog geen 3 jaar tijd heb ik geprobeerd:
1) die plakstrips a la link 1- grotendeels stuk en gaven nieuw al te weinig licht zelfs voor een lage belichting bak!
2) goedkope china lichtslangen: een stuk beter qua lichtopbrengst,relatief goedkoop, ook snel kapot, dubieus qua veiligheid
3) die mooie gegoten strips a la link 2: 2 strips op een 80cm tanganyika bakje is nog te weinig licht, op mijn roofvissenbak had ik 4 strips, ook wat weinig, en daar ging de boel al snel stuk.
4) kerstverlichting lichtslang van de gamma: tot nu toe niet stuk en lichtopbrengst gaat wel, voor een tanga bakje. Ik heb de versie met het laagste wattage genomen.


Eindresultaat: duur in aanschaf, (veel) te weinig licht bij minder wattage dan TL, snel stuk.
Er is wat te zeggen voor TL........

Je zal inderdaad teleurstellingen blijven houden bij slechte kwaliteiten. Vaak wordt er, herhaald (?), op prijs gekocht. Op dit moment zijn er best goede alternatieven qua ledverlichting, helaas hoort daar dan een, wat hogere, prijs bij.
Zelf hebben wij de JMB ledbalken in onze Rio 180 met ruim voldoende verlichting voor een sterk beplantte bak. Uiteraard bestaan er meer merken die hetzelfde of meer bieden.

Groet,
Ben.
 
Maar de verschillen tussen banggood, dus 3 euro per strip,
De ledstripkoning, kitelight, of jmb wat zijn daar dan de verschillen in....
 
Hey Ben,
Hoe heb je die ledbalken van jmb in je rio 180 bevestigd?? En hoeveel heb je er dan hangen??
Bij mij zal het gaan om een totaal niet beplante bak, er zitten alleen wat anubias en vallesneria in de bak aangezien het hier een Malawi bak betreft...
Groet
 
benvo zei:
SaskiaZ zei:
Ik weet niet hoe het bij de ret hier zit, maar ik heb zelf nog geen betrouwbare en betaalbare en licht-genoeg-gevende led verlichting gevonden... In nog geen 3 jaar tijd heb ik geprobeerd:
1) die plakstrips a la link 1- grotendeels stuk en gaven nieuw al te weinig licht zelfs voor een lage belichting bak!
2) goedkope china lichtslangen: een stuk beter qua lichtopbrengst,relatief goedkoop, ook snel kapot, dubieus qua veiligheid
3) die mooie gegoten strips a la link 2: 2 strips op een 80cm tanganyika bakje is nog te weinig licht, op mijn roofvissenbak had ik 4 strips, ook wat weinig, en daar ging de boel al snel stuk.
4) kerstverlichting lichtslang van de gamma: tot nu toe niet stuk en lichtopbrengst gaat wel, voor een tanga bakje. Ik heb de versie met het laagste wattage genomen.


Eindresultaat: duur in aanschaf, (veel) te weinig licht bij minder wattage dan TL, snel stuk.
Er is wat te zeggen voor TL........

Je zal inderdaad teleurstellingen blijven houden bij slechte kwaliteiten. Vaak wordt er, herhaald (?), op prijs gekocht. Op dit moment zijn er best goede alternatieven qua ledverlichting, helaas hoort daar dan een, wat hogere, prijs bij.
Zelf hebben wij de JMB ledbalken in onze Rio 180 met ruim voldoende verlichting voor een sterk beplantte bak. Uiteraard bestaan er meer merken die hetzelfde of meer bieden.

Groet,
Ben.

Ik vond kitelight nog niet zo goedkoop hoor... Maar valt dus (bij mij) net zo tegen als goedkoper spul.
 
Wat heb je er nu dan boven hangen?
 
bij mij viel kite-light ook tegen hoor.. welliswaar 2 jaar terug, dus weet niet hoe de kwaliteit nu is.

ik heb momenteel HVP erboven hangen en dat bevalt zeer goed
 
Ik heb beide (recent) in bezit/gehad en vond het ongeveer wel hetzelfde. Kwaliteit is redelijk, maar beide komt gewoon uit china hoor. Het verschil zit voornamelijk in de armatuur waar de led-strips in zitten.

Op de bekende chinese websites is bijvoorbeeld de controller van JMB voor ongeveer 10 � 15,- te koop. Mocht je met kleuren willen werken moet je bij JMB hier nog een aparte set/controller kopen.

Zo aan het wattage/per meter te zien lijkt mij HVP niet veel anders dan de anderen. Ook hier betaal je veel voor de bekende controller etc.

Hoogwaardige/kwaliteits-verlichting bevat doorgaans cree-leds, maar dit is gezien het biotoop niet altijd nodig en ook een aardig stukje prijziger.
 
smidsy zei:
Wat heb je er nu dan boven hangen?

Ik? Een kortere versie van dit hangt boven mijn tanga bakje: gamma

En nog de half kaduuke kitelight strips boven mijn roofvissenbak.

Mijn malawi's hebben gewoon TL, led geeft te weinig licht ik probeer groene algen te kweken...
 
Ik heb je reeds mijn mening gegeven (zoals gevraagd) via PB, :p

Ik ben tevreden over ledstripking met controller :cool:
 
Dus die ledsrips geven volgens jou wel voldoende licht? Je hoeft ze niet op 100% te laten branden??
Dan zou ik vool t beste resultaat denk ik, van voor naar achter gezien, t beste gaan denk ik voor...
Koel wit
Blauw ( zou ik deze voor malawi op bijvoorbeeld 65% kunnen laten mee branden om de blauwe gloed mooi naar voren te krijgen, van mijn zwart/ blauwe saulosi's??)
Koel wit
Rgb
Warm wit ( deze zit standaard bij de set, ik kan ook vragen off ze misschien een koel wit kunnen meeleveren, of is dit niet verstandig...)?

Hoe kun je deze strips het beste bevestigen, ik wil t liefste niks in mijn deksel boren, of plakken...
 
Bij mij ging ip67 niet lang mee (minder dan 2 jaar). Uiteindelijk toch vochtproblemen, misschien omdat ik geen dekruiten heb.
Met ip68 geen enkel probleem. Persoonlijk kies ik dus enkel voor ip68.
 
Twijfel haha, ik denk gewoon dat de kleuren van mijn cichlides beter uit kunnen komen, en ook de zonsopkomst en ondergang lijkt me leuk om in te kunnen stellen. ..
 
OK Dit zijn mijn strips set met controller van bij ledstripkoning: 150 CM

2 helder wit strips, 1 warm wit strip, 1 blauw strip en 1 RGB strip. Deze zijn met de controller allemaal apart te bedienen zodanig je de sterkte van elke strip en kleur kan regelen.
Ik heb Alu L vormen aan elkaar geplakt met een platte alu strip.
Dan de strips erin kleven met bijgeleverde lijm
1VOQW8HM4QDW3hmnQbRO435zE-Pq_QzG.jpeg



Hier een foto van bovenaan zoals ze boven in de tank liggen, hier zie je goed het platte alu stuk waarmee de L stukken aan elkaar geplakt zijn.

img_0310.jpg


Bij mij branden de lampen tijdens de dag op MAX 70%

1VOQW8HM4QDW3hmnQbRO435zE-Pq_QzG.jpeg


Bij avondval

1VOQW8HM4QDW3hmnQbRO435zE-Pq_QzG.jpeg


S'nachts (ziet er in het echt minder blauw uit dan op foto? Verminderd daarna nog zo'n 10% aan lichtsterkte

1VOQW8HM4QDW3hmnQbRO435zE-Pq_QzG.jpeg

Aarzel niet als je nog vragen hebt
 
Terug
Bovenaan