Verschil Philips standaard en speciale aquarium T5

janjdk

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2019
Berichten
1,403
Locatie
Zuid limburg
T5 verschil tussen philips standaard en speciale T5....
naar aanleiding van een topic mbt kleuren en philips lampen ging ik eens kijken naar de soorten T5 die "standaard"te koop zijn.
Het eerste dat mij opvie was de prijs, of beter het verschil met de zgn specifieke aquarium lampen zoals Dennerle of Arcadia.
Helaas zag ik geen spectrum kaart bij de Philips lampen op de website van lampdirect maar wel gegevens zoals lummen en wattage en uiteraard warmwit, coolwit dus 3000 of 4000 kelvin.

nu mij vragen:
wie gebruikt de standaard philips lampen? wie weet hoe het spectrum van deze lampen is opgebouwd.
Zijn ze net zo goed als de "echte" aquarium T5 ?

het prijsverschil vind ik nl enorm...een arcadia 80 watt kost iets van 30 euro. Een philips warmwit minder dan de helft.
 
Ik heb altijd de gewone standaard T5 en T8 van Philips gebruikt en dan de 830 of de 840 en die bevielen prima en ja ze zijn veel goedkoper omdat ze niet hobbygerelateerd zijn denk ik.
Ik betaalde online vaak maar zo n 2 tot 3 euro voor een buis voor de 80cm en de meterbak.
 
Ik gebruik ze ook al jaren naar tevredenheid, speciale aquariumbuizen geven soms wel mooier licht/kleuren, maar het groeirendement van Phillips schijnt het beste te zijn.

Onder aan deze pagina staat een leuke vergelijkingstabel.
 
Terug
Bovenaan