Wat is er nieuw

Verschil tussen Algen en Planten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lotus
  • Startdatum Startdatum
L

lotus

Guest
Planten hebben wortels Algen niet

weet iemand nog meer verschillen
 
95 procent van de aquariumplanten zijn moerasplanten
 
Hoeveel procent moerasplanten zijn weet ik zo niet maar wel een groot deel van de planten.
 
Algen hebben geen wortels .Maar voor de rest dezelfde behoeftes als planten ph temp voeding licht co2 o2.
En ook toegang tot deze factoren
Ga je hier in extreem dan tref je ook planten
Dus ik denk pak de alg ze waar je ze kunt treffen in het water Geen voeding in het water veel plantenvoeding in de bodem.
Zo zijn planten in het voordeel.
 
Maar de echte waterplanten hebben wel graag voeding in het water tot hun beschikking.
Zoals jij het schets zou dat inhouden dat door alleen kleibollen te gebruiken je geen algen zou krijgen omdat je geen plantenvoeding geeft.
Het is zo dat algen maar een kleine fractie nodig hebben van planten om te ontstaan en te kunnen groeien. Deze hoeveelheden zitten vaak al voldoende in het leidingwater.

Er is al diverse topics door "experts"aangegeven dat je beter bij algen gewoon de plantenvoeding kan blijven doseren want anders stokt de groei van de waterplanten en dan ontstaan er ook weer algen hierop.
 
beste John, ik heb echt zulke slechte ervaringen met voeding in het water, dat ik super voorzichtig ben. Voor de rest geloof ik wel in de estimative index alleen geen voeding in het water voor mij. ik injecteer pokon in mijn hele dikke zandgrind bodem. Dikte is wel belangrijk anders krijg je teveel uitspoeling.
 
Lotus,
Ik vind de EI heel goed werken. Je moet denk ik gewoon de manier volgen waar jij goede ervaringen mee hebt 😉.
 
oja ik heb geen waterplanten alleen valisneria en dat blijft een zorgen kindje van meestal 3 maanden en daarna dood
 
Weet niet of dit klopt:
Algen zijn in het algemeen kleiner dan planten
Algen zijn lastig te verwijderen, planten niet
Algen komen in grotere betalen voor.

Weet niet 100% zeker of dit klopt...
 
lotus zei:
oja ik heb geen waterplanten alleen valisneria en dat blijft een zorgen kindje van meestal 3 maanden en daarna dood

Vallisneria is eigenlijk een heel gemakkelijke plant. Zet je hem wel op de juiste manier in je aquarium ?? Bij Vallisneria moet je namelijk het bovenste stuk van de wortels kunnen blijven zien. Als je de wortels niet meer ziet gaat het fout en verkwijnt de plant. Dus als je de plant in de grond zet, even een stukje naar boven trekken zodat de wortels weer te zien zijn
 
AquaVISie zei:
lotus zei:
oja ik heb geen waterplanten alleen valisneria en dat blijft een zorgen kindje van meestal 3 maanden en daarna dood

Vallisneria is eigenlijk een heel gemakkelijke plant. Zet je hem wel op de juiste manier in je aquarium ?? Bij Vallisneria moet je namelijk het bovenste stuk van de wortels kunnen blijven zien. Als je de wortels niet meer ziet gaat het fout en verkwijnt de plant. Dus als je de plant in de grond zet, even een stukje naar boven trekken zodat de wortels weer te zien zijn

Bij mij doet hij het ook niet. Eigenlijk geen een leuk plantje alleen de standaard eenvoudige plantjes die iedereen heeft.
 
Ik heb deze plant in een aantal bakjes staan en ze doen het prima verder. Zoals al door aquavisie is aangegeven moet je ze wel goed in de bodem zetten.
Hij behoort toch echt wel tot de makkelijke planten. ik heb hem in bakken met co2 goed groeien en ook in nano bakjes waar ik niks toevoeg en weinig licht heb.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan