Wat is er nieuw

verschil tussen zout en zoet water osmose apparaat

Vonk..

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2017
Berichten
64
Leeftijd
44
Locatie
Erichem
Goedenavond ik ben mij eigen aan het verdiepen in osmose apparaten. Nu komt de vraag bij mij op of er verschil zit tussen de osmose apparaten voor zoet en zout water? En doen jullie er ook extra middelen in met zout water bijvoorbeeld mineralen of wat anders?

Alvast bedankt.
 
Goedenavond ik ben mij eigen aan het verdiepen in osmose apparaten. Nu komt de vraag bij mij op of er verschil zit tussen de osmose apparaten voor zoet en zout water? En doen jullie er ook extra middelen in met zout water bijvoorbeeld mineralen of wat anders?

Alvast bedankt.
Er zit geen verschil tussen osmose apparaten voor zoet en zout. Hooguit gebruiken sommige mensen een Di-filter voor zout, maar sommigen gebruiken die ook voor zoet, dus ik weet niet of je het een verschil kunt noemen...
En nee, in principe hoef je alleen maar aquariumzout toe te voegen.
 
Misschien niet geheel on topic maar kun je een gewone digitale ph meter ook gebruiken in een zeewaterbak?
 
Weet ik niet John, maar die Ph is niet je grootste zorg, de Ph heb ik nog nooit gemeten in de zeebak.
En nee, vonk geen verschil tussen zoet en zout. In goed aquarium zout zitten alle mineralen die nodig zijn.
 
bedankt voor de reacties
 
Weet ik niet John, maar die Ph is niet je grootste zorg, de Ph heb ik nog nooit gemeten in de zeebak.
En nee, vonk geen verschil tussen zoet en zout. In goed aquarium zout zitten alle mineralen die nodig zijn.

Dat begrijp ik maar voor het geval dat wilde ik het wel eerst even weten voordat ik hem om zeep zou kunnen helpen😉.

Volgens mij wel. De "probes" waar onder anderen de Apex mee werkt zijn ongeveer hetzelfde.

Thanks voor je reactie:thumbs:.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan