Verschilende Vuurgarnalen


Ondanks dat ze er iets anders uit zien, zijn het allemaal de zelfde soort. Kan te maken hebben met hoe ze gekweekt zijn. Mijn Piranha's hebben bijvoorbeeld oranje vinnen, die meestal rood zijn. Vooralsnog is het de zelfde soort. Denk maar eens aan een hond bijvoorbeeld. ��n zelfde ras kan verschillende kleuren en patronen hebben.
 
Zo, mooi rood is niet lelijk,zou ik zeggen.
 
Ja ik wist dat ze dezelfde soort naam dragen, maar ik dacht dat er er ook nog vari�teit namen bestonden, zoals de gele Citroengarnaal heet.
 
Nee eigenlijk niet. Zolang ze rood zijn is het een vuurgarnaal.
 
De 2 eerste zijn Red Sakuras.

De 3de zijn gewone vuurgarnalen.
 
Het zijn trouwens variaties door kweek. (dus eigenlijk wel een andere soort, mss maar een ondersoort maar toch)

De red sakuras worden vooral gebruikt om gewone vuurgarnalen door kweek hun kleur te versterken.
Omdat vuurgarnalen kleur verliezen na "generaties"
 
Werkelijk nog nooit van gehoord! Maar ok� weer iets geleerd :)
 
Neocaridina heteropoda var. Sakura

"Een dieprode garnaal die ideaal is om te laten inkruisen met uw vuurgarnalen. Door hun rode kleurintensiteit geven ze dit door aan de jongen. Het resultaat is dat de jonge van uw vuurgarnalen een bijzonder diep rode kleur uitstralen!"

Aub Ritger
 
Bedankt Ypoc! Dan ben ik daar denk ik maar blij mee! :) En blijven mijn vuurtjes nog vele generaties op kleur! :D
 
Wat een ontzettende mooie garnalen!
Het is trouwens tegenwoordig Neocaridina cf.davidi.
 
ypoc zei:
Het zijn trouwens variaties door kweek. (dus eigenlijk wel een andere soort, mss maar een ondersoort maar toch)
Nee, variant en soort of ondersoort zijn compleet verschillende dingen. Het zijn varianten.
 
Juist en ik zou ze niet bij vuurgarnalen zetten om hun kleur "te versterken" want dan haal je overall de kleur juist naar beneden.

De Sakura is gewoon een mooiere variant van de vuurgarnaal.
 
Sakuras worden zoiezo gebruikt door kwekers om mooiere vuurgarnalen te bekomen.
Omdat sakuras al geselecteerde vuurgarnalen zijn.

En je merkt wel verschil van kleur trouwens.
Maar niet als er doorkweek is, maar dat kun je niet echt bepalen.

+

Je moet ook net geluk hebben dat een vuurgarnaal met de sakura kweekt natuurlijk.

Maar ik heb hier al heel lang sakuras bij mijn vuurgarnalen.

En heb nog altijd mooie rode vuurgarnaaljongen.
Ze zij natuurlijk hetzelfde niet als de sakuras, omdat ze niet zo fel rood zijn.
 
Martin vd V zei:
Juist en ik zou ze niet bij vuurgarnalen zetten om hun kleur "te versterken" want dan haal je overall de kleur juist naar beneden.
Dat ligt wel een beetje aan de situatie en het doel denk ik. Als je een groep vuurtjes en een groep sakura's hebt bijvoorbeeld. Als je nu de minst mooie sakura's uitselecteert en deze toevoegt aan een groep vuurtjes die minder mooi zijn, dan zouden mijns inziens beide groepen erop vooruit moeten gaan:
- de groep sakura's omdat je er de slechtsten uitvist
- de groep vuurtjes omdat je er iets mooiers bij zet.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan