Wat is er nieuw

Verschillen aquarium.

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish lover

Guest
Beste iedereen.

Ik ben op zoek naar een nieuw aquarium.

Ik vind de aquatlantis en eheim aquariums erg mooi.
Nu zag ik dat Aquatlantis een nieuw model heeft de Volga.

nou vroeg ik me af wat is nou het verschil tussen een volga 450 - fusion 150 of sublime 150.
de afmetingen verschillen iets maar als je de normale versies aanhoud is dit niet heel veel.
De prijs daarin tegen daar is het verschil enorm.
Volga rond de 1000 euro inclusief meubel en bijv de sublime ruim 2500 euro.

iemand een idee wat het verschil is ?

Afwerking? Duurdere materialen? Verschil in meegeleverde heaters/filters/verlichting? Ik zie bij die Volga450 een knoepert van een filter in de bak zelf volgens mij; is ook wat minder netjes dus zou ik daar ook minder geld voor betalen.

Ik denk ook de materialen en dus ook de afwerking. Ik heb hier een Fusion en weet dat de Volga qua lichtkap minder luxe is. Bij de Fusion zit ook zo n giga filter maar die heb ik er dus niet ingedaan en vervangen voor een extern filter.

Zover ik zie heb je bij de Volga ook niet de kast in 40mm zoals bij bv de Fusion.

wat ik zie is zelfde verlichting. interne filter die niet vast zit dus ook niet gebruikt gaat worden.
anders vorm gegeven kastje ik gok 19 mm ipv 40 mm

maar nog steeds het prijs verschil is enorm. het glas lijkt mij ook het zelfde.

De fusion heeft meer kleurkeuze dan de Volga. Ik vindt die hoogglanskleuren niet mooi. Maar dat is persoonlijk.

Als je voor de Fusion gaat zou ik gaan speuren op internet. Meestal als er een nieuwe lijn komt dan wil de LfS nog wel eens stunten met de prijzen van de vorige modellen,

Afwerking? Duurdere materialen? Verschil in meegeleverde heaters/filters/verlichting? Ik zie bij die Volga450 een knoepert van een filter in de bak zelf volgens mij; is ook wat minder netjes dus zou ik daar ook minder geld voor betalen.
Dat filter heet Biobox en komt bij mijn weten met alle Aquatlantis aquaria mee. Ik heb destijds gevraagd voor de bak zonder Biobox maar dat zou niet mogelijk zijn? De Biobox is niet alleen groot maar IMHO ook nog eens een onding. Werkt met cassettes waar filtermateriaal in zit en alleen als je wat handig bent en deze cassettes open kunt maken, kun je ze vullen met eigen filtermateriaal. Maar dan nog, je krijgt erg weinig volume voor het filtermateriaal in verhouding tot het volume van het filter.

Dat filter heet Biobox en komt bij mijn weten met alle Aquatlantis aquaria mee. Ik heb destijds gevraagd voor de bak zonder Biobox maar dat zou niet mogelijk zijn? De Biobox is niet alleen groot maar IMHO ook nog eens een onding. Werkt met cassettes waar filtermateriaal in zit en alleen als je wat handig bent en deze cassettes open kunt maken, kun je ze vullen met eigen filtermateriaal. Maar dan nog, je krijgt erg weinig volume voor het filtermateriaal in verhouding tot het volume van het filter.
Ah, wist nie dat 't BioBoxes waren en dat die standaard worden meegeleverd met Aqualantis, wel dat ze met casettes werken inderdaad. K zou ze zelf ook nooit kopen/gebruiken eigenlijk.

De biobox is beetje zelfde aj juwel filter.
Gelukkig is deze alleen niet vast gekit zoals bij juwel. Maar werkt met zuignapjes.
Deze ga ik ook niet gebruiken. Wel heb ik de volga 450 aangeschaft hopelijk binnenkort thuis 👍

Alvast veel plezier met de bak binnenkort.

het verschil zit in het meubel en de techniek als de prijs reel is.
beide bakken zijn immers van glas.

Tip als je zelf wilt bepalen welke techniek je gebruikt. en handig genoeg bent om zelf het meubel te maken
een kale maatwerk bak is helemaal niet zo duur.

zomaar van Google geplukt.

https://www.terraglas.nl/maatwerk-aquarium/prijzen-aquaria/

het verschil zit in het meubel en de techniek als de prijs reel is.
beide bakken zijn immers van glas.

Tip als je zelf wilt bepalen welke techniek je gebruikt. en handig genoeg bent om zelf het meubel te maken
een kale maatwerk bak is helemaal niet zo duur.

zomaar van Google geplukt.

https://www.terraglas.nl/maatwerk-aquarium/prijzen-aquaria/
Daar zou ik bij weg blijven zie de ervaringen maar eens her en der
Beste iedereen.

Ik ben op zoek naar een nieuw aquarium.

Ik vind de aquatlantis en eheim aquariums erg mooi.
Nu zag ik dat Aquatlantis een nieuw model heeft de Volga.

nou vroeg ik me af wat is nou het verschil tussen een volga 450 - fusion 150 of sublime 150.
de afmetingen verschillen iets maar als je de normale versies aanhoud is dit niet heel veel.
De prijs daarin tegen daar is het verschil enorm.
Volga rond de 1000 euro inclusief meubel en bijv de sublime ruim 2500 euro.

iemand een idee wat het verschil is ?
Schermafdruk op 2021-03-13 10-44-46.png

wordt dus ook zonder die lelijke bio box geleverd.
voor de rest spreekt de txt voor zich .

oke ik heb alleen een willikeurige aanbieder gepakt ze zijn er vast ook met een goede reputatie

valt wel mee hoor
het glas komt uit de zelfde fabriek.
tussen de ene en de andere kit zijn ook de kosten niet
het enigste waar je op moet letten is dat je de bak koopt bij de bakkenbouwer en dat er geen handel tussen

valt wel mee hoor
het glas komt uit de zelfde fabriek.
tussen de ene en de andere kit zijn ook de kosten niet
het enigste waar je op moet letten is dat je de bak koopt bij de bakkenbouwer en dat er geen handel tussen
Dat de basismaterialen hetzelfde zijn wil niet zeggen dat het eindresultaat hetzelfde is; maar we dwalen af van de originele topicvraag.

Nee maar wel dat het verschil van vakmanschap afhangt.
en dat vertaald zich niet per definitie naar een hogere of lagere prijs.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan