Wat is er nieuw

Verschillen tussen Limnophila sessiliflora en Limnophila heterophylla.

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Wat zijn nu precies de verschillen tussen Limnophila sessiliflora en Limnophila heterophylla ?

Wat zijn de verschillen qua verzorging, uiterlijk van de plant en de eisen van de plant?

De meeste dingen kan ik zelf opzoeken ( heb ik ook gedaan), maar qua uiterlijk vind ik ze vooral erg op elkaar lijken.

Bij de ene webshop kan je alleen de L. sessiliflora krijgen en bij de andere webshop de L. heterophylla.

Ik twijfel namelijk welke ik zal bestellen.
Daarom kwamen bovenstaande vragen bij me op.
Ik moet toch visvoer bestellen en dan kan ik gelijk één van deze plantjes erbij doen.

Goede vraag,zou je eigenlijk deze 2 planten naast elkaar moeten zien denk ik.
Via google zie je bij de afbeeldingen als je apart de namen intypt veel dezelfde afbeeldingen en bij de tekst veel dezelfde info.
Als je een flink aantal berichten leest is het wel zo dat voor een merendeel bij de sessiliflora staat dat deze middelmatig licht nodig heeft en de heteropylla veel en de sessiliflora iets kleiner blijft bv.
Misschien heb je er wat aan!

Vaak is de info op de diverse sites ook nog niet correct of onderling (deels) verschillend.

Ja is lastig en met de foto's is het ook zo dat je van 1 en dezelfde plant verschillende vormen ziet want je hebt de emerse,submerse en met en zonder co2,dan is het echt lastig herken met planten die veel op elkaar lijken.

L. heterophylla en L. sessiflora zijn alleen te onderscheiden als ze de EMERSE groeivorm aannemen en aan de hand van hun bloemen.
Submers is er alleen met microscopisch vergelijk verschil te vinden.

In de bak lijkt het erop, dat L sessiflora een voorkeur heeft voor stromend water en L. heterophylla juist voor (bijna) stilstaand water.

Ok, bedankt allemaal.

Ik denk dat ik de L. heterophylla ga proberen.
Dan kan ik gelijk bij die webshop mijn bestelling combineren met visvoer en enkele andere benodigdheden.
De L. sessiliflora hebben ze niet in hun assortiment.

Een andere webshop heeft die juist wel weer in het assortiment, maar die hebben de andere spullen die ik nodig heb weer niet.

Ik probeer eerst gewoon de L. heterophylla en als die het niet goed doet, dan kan ik altijd nog de L. sessiliflora bestellen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan