Verschillende algeneters maar wel jongen?


C

Cookie1995

Guest
Hoi,

Ik heb in mijn bak 2 algeneters zitten een L066 en een Ancistrus. Vanmorgen tot mijn verbazing zie ik allemaal jongen. Erg leuk natuurlijk, maar huh?

Iemand enig idee hoe dit kan?
20200222_091900.jpg
20200222_091907.jpg
 
heb je van elke soort meerdere volwassen dieren?
lijkt me ancistrus
 
1 ancistrus en 1 l066 in de bak, vond het daarom wel een beetje apart, het leek mij niet dat die 2 samen paren. Ik dacht altijd dat het beide mannen waren, dat heeft vandaag het tegendeel bewezen. Ook beide volwassen
 
Dit is een van, foto is al even geleden. De andere moet ik opzoeken, ze zijn nogal goed in verstoppen voor recente fotos
Snapchat-300523156.jpg
 
Ah, dus het zijn nooit 2 mannen geweest, maar een man en vrouw dus. Oeps haha.

Toch bedankt voor de informatie.

Ook weer geleerd dat deze dus wel kunnen kruizen
 
Mijn recente foto's van vandaag:
20200225_171327.jpg

20200225_171011.jpg


En een van de jongen die zich nu steeds meer laten zien (zijn nu denk ik tussen de 1,5&2cm)
20200225_161811.jpg
 
Ik ben toch vrij zeker dat L66 en ancistrus niet met elkaar kunnen kruisen. Kweek zelf behoorlijk wat Lnummers en ik heb nog nooit zoiets gehoord. Daar het 2 verschillende families zijn, zou het niet mogen kunnen. Met een foto van boven kan ik het geslacht van je L66 wel zeggen. Apart dat de jongen ook volledig het patroon van ancistrus hebben. Maargoed ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen!
 
Onlangs (maanden) nieuwe plantjes toegevoegd? Of hout/ornamenten uit andere bakken? Ze kunnen eventueel ook als eitjes meegekomen zijn
 
Dat kan niet kruisen, de 1 hypancistrus de man een ancistrus. er zal vast ergens een vrouw ancistrus tussen het kienhout schuilen. of de eitjes zijn meegekomen op e.a. manier.
 
Onlangs (maanden) nieuwe plantjes toegevoegd? Of hout/ornamenten uit andere bakken? Ze kunnen eventueel ook als eitjes meegekomen zijn
Nee ook niet.. er is niks nieuws in de bak gekomen.. ik denk dat ik rond juni nieuwe neon tetra er in heb gekregen, maar dat water van een ander voeg ik nooit toe aan mijn eigen.

Het blijft een gek verhaal. Zodra ik een foto van bovenaf kan maken zal ik deze plaatsen voor de geïnteresseerden.

Met de jongen gaat het super! Ze zijn al brutaler als ze eten krijgen en laten zich vaker zien.

Onderhand zijn er een paar verhuisd naar ander aquarium om verder te groeien. Ik wil ze wel de ruimte geven om te groeien
IMG-20200416-WA0017.jpeg
 
20200828_181013.jpg


Het gaat top met de jongen. Op het moment kan ik er maar 2 vinden. Ze zijn nu ongeveer de lengte van een black molly.
 

Terug
Bovenaan