Wat is er nieuw

Verschillende geleidbaarheid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tinus1arm
  • Startdatum Startdatum
T

Tinus1arm

Guest
Is het normaal dat m'n kraanwater bij verschillende temperatuur andere geleidbaarheid meet?

Koud water ongeveer 10 graden 380
Warm water ongeveer 27 graden 500

Wel wanneer de temperatuur stijgt, zullen enkele bindingen die zich bevinden in het water afzwakken. Hierdoor wordt het water 'minder gebonden' en komen er dus meerdere geleidbare delen vrij.

Aha Oke en wat heeft dan de temperatuur compensatie mee te maken?

Dat hangt af van de meter, de duurdere modellen regelen dit automatisch, de goedkopere moet je afstellen/ijken.

Heeft je meter een automatische temperstuur correctie?

Ik heb een goedkoop ding maar er staat bij dat er een automatische temperatuur compensatie op zit en nu lees ik op Google dat als er een temperatuur compesator op zit dat hij dan het water ongeacht welk temperatuur het water heeft altijd de waarde omrekent naar 25 graden.
Hoe kan het dan dat ik 2 verschillende waardes meet op verschillende temperaturen?
Zoals ik het leest zou er dan op beide temperaturen hetzelfde aangegeven moeten worden of lees ik dat nou verkeerd

Als dat ding de boel omrekent moet temperatuur niks uitmaken lijkt mij maar wat voor leidingen heb je? misschien dat er toch stoffen meekomen door het warme water.

Heb je de meter lang genoeg laten zitten?
Het duurt soms bijna twee minuten voordat de meter stopt met aanpassen van de resultaten, dit door de temperatuurcorrectie.
Hoe groter het temperatuurverschil hoe langer het duurt eer de meting stabiel blijft.

Bingo @Honeybadger !!!

Volgens de bijsluiter zou hij tussen de 10-30 sec de uitslag geven maar nu heb ik hem er 2 minuten in gelaten en ja hoor nu klopt het😳

Nou ik heb ook weer wat geleerd dus want ik hou hem er in de regel maar 10 tellen in.

Ah, kijk zo is een vraag die ik vandaag wilde gaan plaatsen direct beantwoord.
Heb zo'n ding gekocht gisteren en alle vragen die ik had zijn nu alweer weg 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan