Wat is er nieuw

verschillende kleuren rili's bij elkaar.

kellemes

Well-known member
Lid geworden
8 december 2012
Is het af te raden Neocaridina Davidi var. Oranje Rili's bij Neocaridina Davidi var. Blue Rili's te plaatsen?
Logischerwijs zullen ze kruisen, maar komt daar dan 'kleurloos' jongbroed uit of zo?
Of zal jongbroed dan toch kleur behouden?

Kleurloos waarschijnlijk niet en er zal van beide kleuren nakweek komen maar ook een mengelmoes met een verrassingskleur.
Weet ik trouwens niet 100% zeker maar heb hier verschillende gekleurde vuurgarnalen gehad en daar was het wel bij dus neem aan met de rili's ook.

Dat zou zomaar kunnen dan ja, het zijn tenslotte vuurtjes zoals ik het begrijp.
Een mengelmoes is ook eigenlijk precies wat ik wil.

Neem je ongeveer evengrote groepen van de 2?

Je kan dan de raarste kleuren erbij krijgen dacht ik. Het zal ook wel afhangen welke kleur dominant is denk ik net als bij de cr en cb.

Ik wou beginnen met in ieder geval 10 blauwe rili's, mijn jongste zoontje wil graag deze variant..

PNjh0foIUKqKQPQ2s53DfPmsmrsdEQFc.jpeg

Ik wil iets meer variantie in de tent en dacht aan een stuk of 4/5 van deze erbij? Of ook 10?

oranje-rili-1_s3h54h36.jpg

De blauwe is erg mooi vind ik maar ja wat er aan nageslacht gaat komen durf ik niet te zeggen dan.

Verschrikkelijk mooi, deze zou ik in een speciaalbakje houden en niet mee gaan mixen, zou zonde zijn als dit verloren gaat, aan de andere kant wat levert het op om juist deze kleuren te mixen :juggle:

Echt een hele mooie die eerste,vind het zelf zonde om die te mixen hoor 😉

Merkte hier dat de garnalen waarvan de meeste waren het uiteindelijk bepaalde welke kleur er overbleef.
Kom zo af en toe nog weleens een apart kleurtje tegen maar is echt een kleinigheidje vergeleken met de rest van de nakweek.
Zal ook wel afhankelijk zijn welke kleur het dominantst is zoals John al aangaf.

wauw, echt heel mooi.
Ik wil ze ook weer graag in mijn bak hebben, maar mijn vissen hebben een te grote mond!

ik denk dat er weinig mengeling ontstaat, de dominantste wint...
waarschijnlijk geen kleur....

maar dit mag jij gaan tegenspreken met hele mooie foto's over 6-8 weken! ;-)

Ik ga inderdaad maar niet mengen, het was even een gedachte 😉
De rood/blauwe is inderdaad al kleurrijk genoeg van zichzelf.
Later kan ik misschien in een apart bakje kijken of deze soorten bij elkaar leuke varianten opleveren.
Thanks voor de input.

Iemand op facebook had van een gemengde populatie rilis alles kleuren van de regenboog als nakomelingen waaronder een prachtige groene , veel zal afhangen van de kleur vastheid van je stam , de voorouders, hoeveel je van elke kleur hebt,... Als je niet wilt verkopen zie ik persoonlijk niks fout eraan om een mengelmoes te hebben

Op Facebook zie je kleuren,die je nog nooit gezien hebt, zo mooi.

Hier zie je een schema:

439171_0_82_garnalen_overzicht.jpg

Mooi grut hebben ze tegenwoordig.
Wel jammer altijd dat ze weinig kleurvast zijn, tenminste zoals ik het begrijp.

BlackTurtle zei:
Iemand op facebook had van een gemengde populatie rilis alles kleuren van de regenboog als nakomelingen waaronder een prachtige groene , veel zal afhangen van de kleur vastheid van je stam , de voorouders, hoeveel je van elke kleur hebt,... Als je niet wilt verkopen zie ik persoonlijk niks fout eraan om een mengelmoes te hebben
Is ook zo.. ga daar zeker ook wel een bakje voor inrichten.
Verkopen is zeker geen doel, het is puur voor de leuk.

Dan is het best wel leuk om te zien wat je gaat krijgen aan jongen Mark.

kellemes zei:
Mooi grut hebben ze tegenwoordig.
Wel jammer altijd dat ze weinig kleurvast zijn, tenminste zoals ik het begrijp.

Facebook, zie je King Kong. gitzwart. mooi man.
Bij de garnalen, of kreeften en garnalen.

eric79 zei:
wauw, echt heel mooi.
Ik wil ze ook weer graag in mijn bak hebben, maar mijn vissen hebben een te grote mond!

misschien toch maar een nano aanschaffen 😀

jessicapilon zei:
Hier zie je een schema:

Eindelijk deze weer gevonden!
John, waar heb je deze afbeelding vandaan?
Ik ben namelijk opzoek naar een betere kwaliteit...

Coos zei:
jessicapilon zei:
Hier zie je een schema:

Eindelijk deze weer gevonden!
John, waar heb je deze afbeelding vandaan?
Ik ben namelijk opzoek naar een betere kwaliteit...

Volgens mij via het lid Lambiek maar die is niet meer online dacht ik.

jessicapilon zei:
http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=21259

Hier staat nog een wat minder uitgebreid overzicht gepost.Meer kan ik ook zo niet vinden.
Ja dat is ook een mooi schema, maar dat gaat over een andere soort garnaal toch? De Caridina cantonensis. Het andere schema gaat toch over de Neocaridina davidi?

Thanks!
Ik had wel gezocht, maar nog niet gevonden...
Goed leesbaar deze! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan