Wat is er nieuw

verschillende materialen lijmen

Dirk1955

Well-known member
Lid geworden
4 december 2019
Leeftijd
70
Allen,
Kan ik de plastic leiding die standaard bij de JBL pompen zit verlijmen in een PVC koppelstuk. De diameter is perfect, maar aan soepele slang in een hard PVC koppeling dat weet ik niet, en om het uit te testen zit er niet in, het is vreselijk moeilijk om eraan te kunnen, zodra ik het geplaatst heb weet ik zeker dat mijn rug me zegt dat het plaatsen eenmalig was. Ik heb PVC lijm en ontvetter, maar ook silicone en Tec7.
Of moet ik een andere oplossing verzinnen.

Ik begrijp niet goed waarom je een slang wilt lijmen aan een pvc koppelstuk. Komt dit buiten het aquarium? Ik zou eerder kiezen dan voor een slangklem van RVS. (Edit) een kogelkraan met weerszijden een wartellijmstuk en slangpilaar is wellicht een uitkomst)

Laatst bewerkt:
Plastic is niet te verlijmen met pvc, pvc-lijm is eigenlijk een oplosmiddel waardoor de pvc-delen aan elkaar smelten, dat werkt dus niet met plastic en pvc is nergens anders mee te verlijmen

Ja, ik heb hier slang pilaren of tules voor, maar ik wil compact werken, Ik heb het nu opgelost met tules, is prima maar neemt meer plaats is. Maar het is tot nu toe gelukt

Allen,
Kan ik de plastic leiding die standaard bij de JBL pompen zit verlijmen in een PVC koppelstuk. De diameter is perfect, maar aan soepele slang in een hard PVC koppeling dat weet ik niet, en om het uit te testen zit er niet in, het is vreselijk moeilijk om eraan te kunnen, zodra ik het geplaatst heb weet ik zeker dat mijn rug me zegt dat het plaatsen eenmalig was. Ik heb PVC lijm en ontvetter, maar ook silicone en Tec7.
Of moet ik een andere oplossing verzinnen.

Kan je dan niet beter de slang om het koppelstuk zetten (verwarmen) en daarna een tie rip om het koppelstuk? Er bestaan namelijk koppelstukken voor de 12/16 slang maar ook voor de 16/22 versie. En daar past de slang altijd omheen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan