Wat is er nieuw

Verschillende plant vraagjes

DrDirk

Well-known member
Lid geworden
8 maart 2025
Leeftijd
40
Ik was een beetje op zoek naar wat referentie punten omtrent mijn plantjes.

1) ik heb wat Monte Carlo geplant een paar weken terug, lijkt wel al wat te groeien. Is het verstandig om ze al eens te snoeien, of juist niet? Zie foto voor de huidige staat.

2) Ik heb wat swords met een paar bladen die eigenlijk vanaf het begin al wat beschadigd zijn. Beter afknippen? Zie foto

3) ik heb wat Java mos waar wat alg in groeit. Wachten tot de amano's het er uit pikken of snoeien? Zie foto.

4) eigenlijk zelfde vraag als 3, maar dan voor de Eleocharis pusilla 'Mini'. Zie foto.

Merci voor het meedenken alvast!

Bijlagen

• IMG_5254.jpeg
    IMG_5254.jpeg
    3.5 MB · Weergaven: 22
  • IMG_5255.jpeg
    IMG_5255.jpeg
    3.2 MB · Weergaven: 20
  • IMG_5256.jpeg
    IMG_5256.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 20
  • IMG_5258.jpeg
    IMG_5258.jpeg
    2.5 MB · Weergaven: 21
Ik haal zelf altijd alg en slechte bladeren zoveel mogelijk met de hand weg. De Zwaardplant zal van emerse naar submerse gaan en dan de oude bladeren verliezen en die kun je gerust weghalen.

1) dat kan altijd, Maar ze zijn nog erg teer om te snoeien en loskomen is daarmee een risico.
2) Ja die kan je wegknippen, denk niet dat deze schade zich hersteld en het is gewoon een lelijk onverzorgd gezicht. Maar als je er niet aan stoort lekker laten zitten
3) Verwacht niet dat de Amano's dat gaan opeten
4) Ja. Die kun je gewoon recht afknippen. Tip voor de volgende keer: snoeien voordat ze de bodem ingaan

Ja ik vond het er ook wat onverzorgd uitzien. Das jammer als je zoveel tijd besteed aan het verzorgen 😅

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan