Wat is er nieuw

verschillende soorten gourami's houden

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Beste medeleden, in mijn 80cm bak heb ik nu 1 gouden gourami en zou er graag nog een andere bij steken.
Als ik er bijvoorbeeld nog een diamant gourami bij doe, gaan ze dan vechten?
Ik wil er geen dwerg gourami's bij doen .

Ik weet niet of ze gaan vechten of niet, maar 80cm is te klein voor zowel de gouden goerami als de diamant goerami, dus ik zou er geen grote goerami bij kopen.

Ik weet niet of ze gaan vechten of niet, maar 80cm is te klein voor zowel de gouden goerami als de diamant goerami, dus ik zou er geen grote goerami bij kopen.
100% mee eens maar ik moet toch even mee delen dat ik vroeger wel 1 koppel diamant goerami's heb gehouden in een 80cm bak en dat ging prima.

Mijn gouden goerami doet het erg goed in die bak , dus hou dat buiten de kwestie alstublieft 🙂 .

Meerdere gourami soorten in 1 bak gaat vaak niet goed, zeker niet als ze in dezelfde waterlaag 'wonen'.
Op 80cm zou ik zeker geen Diamant gourami houden, ze kunnen 10 tot 12 centimeter worden, dat is echt veel te klein.
Echter, begrijp ik uit je posts dat je alleen wilt horen dat het wel kan, dat is een boodschap die je hier niet gaat krijgen. Een enkele gourami is wat mij betreft ook not done, het zijn grotendeels groepsdieren, die je het best in een klein harem of groep houdt. Een koppel kan nog maar dan gebeurt het vrij vaak dat de man de vrouw de dood in jaagt, of andersom.

Meerdere gourami soorten in 1 bak gaat vaak niet goed, zeker niet als ze in dezelfde waterlaag 'wonen'.
Op 80cm zou ik zeker geen Diamant gourami houden, ze kunnen 10 tot 12 centimeter worden, dat is echt veel te klein.
Echter, begrijp ik uit je posts dat je alleen wilt horen dat het wel kan, dat is een boodschap die je hier niet gaat krijgen. Een enkele gourami is wat mij betreft ook not done, het zijn grotendeels groepsdieren, die je het best in een klein harem of groep houdt. Een koppel kan nog maar dan gebeurt het vrij vaak dat de man de vrouw de dood in jaagt, of andersom.

Als ik ga doen wat ik wil dan had ik helemaal niets gepost en stel jullie tips en commentaar zeker op prijs!
Ik had de gouden goerami in een koppeltje gekocht maar de man heeft de vrouw de dood in gejaagd...
Kan ik nog gouden goeramis bijhalen?

Tsja, op dit formaat zou ik het niet doen, ik zou ze in minimaal 100 of 120cm gezet.
De enige gourami's die op 80cm zou houden (buiten de moeilijkere soorten dan) zijn honing gourami's en knor gourami's.

Tsja, op dit formaat zou ik het niet doen, ik zou ze in minimaal 100 of 120cm gezet.
De enige gourami's die op 80cm zou houden (buiten de moeilijkere soorten dan) zijn honing gourami's en knor gourami's.
Honing gourami's zijn zo'n mooie dieren en best te doen in kleinere bakjes.

Honing gourami's zijn zo'n mooie dieren en best te doen in kleinere bakjes.
Ik heb ze nou in een 60 en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar mijn twijfels bij heb als de man het op zijn heupen heeft. Dan zou een goed beplantte 80'er in mijn ogen beter zijn.

Als ik ga doen wat ik wil dan had ik helemaal niets gepost en stel jullie tips en commentaar zeker op prijs!
Ik had de gouden goerami in een koppeltje gekocht maar de man heeft de vrouw de dood in gejaagd...
Kan ik nog gouden goeramis bijhalen?
De reden dat de Goud Gouramie man de vrouw heeft vermoord is dat je bak te klein is, en de zomer.

Als de temperatuur stijgt willen de mannen paren. Maar als het vrouwtje niet kuitrijp is en er onvoldoende vlucht mogelijkheden zijn (die zijn er niet in een 80cm bak) dan jaagt hij haar de dood in.

Ik zou er ook absoluut geen andere goeramie's bijzetten.

Heb je eigenlijk drijfplanten?

We hebben het toch over de Trichopterus trichogaster "gold"?
759_Golden_Gourami_Trichogaster_trichopterus.e.jpg
759_Golden_Gourami_Trichogaster_trichopterus.e.jpg

Oke dan ga ik hem zo laten , hij is zo wel gelukkig denk ik 🙂 .
Neen ik heb geen drijfplanten maar wel veel planten de top van het water bereiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan