Verschillende vissen ziek?


V

vriend van de cory

Guest
Hallo allemaal,
Sinds ik terug ben van reis worden mijn antennebaarsjes in verschillende bakken ziek.
Het is waarschijnlijk bacterieel, het begon bij mijn oorspronkelijk koppeltje in 63liter met 8 corydorassen, waar mijn ramirzi man zijn oog begon op te zwellen en vervolgens ook zijn buik. Deze vis is jammer genoeg gestorven.
Dan in mijn 120liter hetzelfde. En een beetje later ook in een andere 63liter.
Nu zijn er 4 vissen gestorven en hoop dat het hierbij blijft, maar wat me zorgen baart is dat het in alle bakken is.
De medebewoners hebben niets en ik heb ook niets speciaals gedaan de laatste 2 maanden.
Ik heb ook extra water ververst.
Weten jullie wat er zou kunnen zijn? Waarom het over alle bakken zit ?
Zou ik alle bakken op een kuur zetten? (waar ik nogal tegenop kijk)
 
Oei das echt wel raar ik kan je geen advies geven maar dit ga ik toch volgen,ik duim voor jou dat er zeer spoedig een oplossing komt.
 
Heb je een foto?:foto:



Zaten de vissen die nu verspreid over alle bakken zitten, vroeger bij elkaar ij? Of doe je aater van de ene in de andere bak ofzo?;)
 
Oei das echt wel raar ik kan je geen advies geven maar dit ga ik toch volgen,ik duim voor jou dat er zeer spoedig een oplossing komt.
dankje :) .

Heb je een foto?:foto:



Zaten de vissen die nu verspreid over alle bakken zitten, vroeger bij elkaar ij? Of doe je aater van de ene in de andere bak ofzo?;)
Ze zaten verspreid over verschillende bakken.
IK vul water aan vanuit dezelfde bidon maar ik doe niet van de ene bak in de andere nee.
 
dankje :) .


Ze zaten verspreid over verschillende bakken.
IK vul water aan vanuit dezelfde bidon maar ik doe niet van de ene bak in de andere nee.
Raar... mischien puur toeval, of ze droegen de bacterie/virus altijd al bijzich, en dat ze het juiste miment afwachten;)

:foto:
 
Dat is balen.. Heb je iets raars gedaan terwijl je weg was? Waterwaardes gemeten? Hoe lang heb je de baarsjes al? Wel apart inderdaad dat ze in verschillende bakken ziek worden. Ze zijn zo enorm gevoelig ook. Een goed advies kan ik je niets geven. Als het echt iets bacterieels is, kan je ze moeilijk apart zetten als je ze weer terug zet, heb je kans op een nieuwe besmetting.
 
Handen gewassen tussen het werken in verschillende bakken?
Gereedschap vergeten schoon te maken, en in alle bakken gebruikt?
Levend voer gekocht wat in alle bakken gebruikt is, waar iets mis mee is?
Probeer gewoon zoveel mogelijk te bedenken wat er is gebeurt dat voor alle bakken hetzelfde is...
 

Terug
Bovenaan