Verschonen Aquael mini pat


Jonas123

Member
Lid geworden
27 juni 2022
Berichten
11
Leeftijd
13
Hi, We hebben sinds dit weekend de Aquael mini pat. De spons (extra fijn en veilig voor onze (baby) garnalen) trekt de nodige rotzooi aan. So far so good. Nu vraag ik me af hoe we de spons het beste kunnen schoonmaken. Sowieso 1 x uitknijpen in het afgezogen water. Maar. Als ik de pomp stilzet, dan zal, denk ik, de rotzooi weer loslaten. De pomp mag niet uit het water terwijl hij aanstaat. Hoe kunnen we de spons uit de bak krijgen zonder dat het aangezien vuil terug zweeft de bak in? Iemand ervaring met zoiets en tips?
 
Yess! Toffe video; veel van geleerd. Zelf dacht ik al aan een manoeuvre met het schepnetje. Deze is beter. Tanx!
 
Kanttekening bij die video is dat Cory wel erg grondig te werk gaat. 😬 Geeft een hele schone spons! Maar schoon staat niet gelijk aan gezond voor je vissen; al dat poetsen is op microscopisch niveau een massamoord in het ecosysteem van je filter. De tip is altijd om enkel de verstopping te verhelpen, en niet te proberen het hele ding brandschoon te krijgen. :)
 
Dank Gino88 voor de nuancering. En inderdaad had ik al opgemerkt dat je beter uitspoelt in het water dat ververst wordt (in het afgetapte water dan).
 

Terug
Bovenaan