Wat is er nieuw

Verstekeling in mos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Minizen
  • Startdatum Startdatum
M

Minizen

Guest
Hi,

Gisteren heb ik bij de lfs (failliet dus er is leegverkoop) hier in de buurt een grote pluk mos uit een, naar wij dachten, leeg garnalen en kreeften bakje gehaald. Toen ik thuis de pluk uitspoelde onder de kraan viel er een verstekeling uit.

Ik denk dat het een kreeftje is maar misschien is er iemand met verstand die het me kan vertellen.

Gisteravond was hij helemaal doorzichtig maar toen vanmorgen de lichten aangingen had hij een beetje rood/bruine kleur gekregen. Hij scharrelt lekker rond.

De eerste 2 foto's zijn van gisteravond en de laatste van net

744141minizen_0_82_minizenaqua65verstekeling01.jpg

249977minizen_0_82_minizenaqua65verstekeling02.jpg

van vanmorgen
177267minizen_0_82_minizenaqua65verstekeling03.jpg

misschien even terug naar de lfs en dan even kijken of er nog een bordje hangt over deze garnaal met zijn naam?

Iid een kreeftje. Ik ken ze wel alleen niet van naam.

Is idd een kreeft,was ff de naam aan het zoeken want die weet ik niet precies maar zijn er aardig wat die er op lijken is een Cambarellus soortje iig.

Beestje is heel klein en zal nog iets van kleur veranderen maar denk de puer of texanus bv.

garnaal038 zei:
misschien even terug naar de lfs en dan even kijken of er nog een bordje hangt over deze garnaal met zijn naam?

Hing helemaal niets meer. bij de meeste vissen ook niet. Als je wat wilde hebben moest je zelf graaien... De man die de boel in een beetje in de gaten hield was van de hengelsportzaak ernaast en heeft geen greintje verstand van aquaria.

Botia zei:
Iid een kreeftje. Ik ken ze wel alleen niet van naam.
Seabait zei:
Is idd een kreeft,was ff de naam aan het zoeken want die weet ik niet precies maar zijn er aardig wat die er op lijken is een Cambarellus soortje iig.

Beestje is heel klein en zal nog iets van kleur veranderen maar denk de puer of texanus bv.

Thnx... Heb ik weer haha doe ik alles een x volgens de regeltjes eerst 3 weken indraaien etc zit ik met een Kreeft...
Kan dit met m'n toekomstige garnalen? Dan mag ie wat mij betreft blijven zitten... Anders moet ik wat anders voor hem/haar zoeken

Minizen zei:
Thnx... Heb ik weer haha doe ik alles een x volgens de regeltjes eerst 3 weken indraaien etc zit ik met een Kreeft...
Kan dit met m'n toekomstige garnalen? Dan mag ie wat mij betreft blijven zitten... Anders moet ik wat anders voor hem/haar zoeken

Meestal gaat het niet goed tussen kreeften en garnalen maar soms wel dus is niet met zekerheid te zeggen wat er precies zal gebeuren.
Welke garnalen ga je nemen?

Ik twijfel nog. Ik vind de Neocaridina Davidi var. Blue fairy erg leuk maar kan ze hier niet in de buurt vinden binnen een straal van 40 km. De garnalenwinkel in huizen heb ik gemaild maar die reageren niet.

Er zit hier wel een hobbykweker met crystal red's op leidingwater dus ik denk dat die het worden.

Ik vind crs persoonlijk ook veel mooier dus ik zeg doen! 😉 maar misschien toch beter om tegen die tijd een ander plekje te zoeken voor het kreeftje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan