Verstopplekken


K

Koentje040

Guest
Ik was benieuwd wat jullie voor verstopplekken hebben gemaakt voor de kreeftjes
Zelf nu in bak aan het indraaien waar ik 2 CPO vrouwtjes en 1 mannetje in wil gaan houden en zou graag ideeen opdoen voor nog meer verstopplekken
 
Ik heb zelf geen kreeften (meer) maar met stenen en hout kan je wel mooie plekjes maken bv
Beetje schuin tegen elkaar stapelen zodat er overdekte plekjes ontstaan,zo heb je op een natuurlijke manier mooie plekjes voor ze.

Hoe groot is je bak?
 
Sorry, vergeten te melden.
Betreft een aqua 40
ook een idee voor planten? op dit moment heb ik er alleen mos in zitten en dat is wel heel erg saai
 
Omgekeerde kokosnoten, veel (kien)hout en inderdaad stenen.
 
Oei,ik zal er nog maar eens goed over nadenken om 3 van die kreeftjes in zo'n klein bakje te houden want de kans is heel groot dat ze elkaar afmaken.
 
Ik dacht dat dit in een aqua 40 nog wel kon.
Wat raad je dan aan? voor een koppel dus ook te klein?
Bedankt voor het melden!
 
Een aqua40 is best klein natuurlijk en meer ruimte is alleen maar beter maar er zullen vast mensen zijn die ze zo een koppel houden zonder problemen.
Kreeften zijn vaak op zichzelf en zie je eigenlijk alleen echt samen om te paren waarna de vrouwtjes zich afzonderen om hun eitjes veilig te stellen waarna de kleintjes als ze zijn losgelaten ook weer niet veilig zijn voor hun eigen moeder.

Ik denk dat ook een koppeltje in een aqua40 een grote gok is maar alleen de praktijk zal zekerheid geven hoe of wat natuurlijk.

2 pagina's verder in dit topic kwam ik deze nog tegen,

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1282648
 

Terug
Bovenaan