Wat is er nieuw

Vervangen/onderhoud Eheim filtermaterialen

• Onderwerp starter Onderwerp starter paulinevissies
  • Startdatum Startdatum
P

paulinevissies

Guest
Hallo allemaal ik heb een vraag over het Eheim filtermateriaal.
Ik heb een Eheim filter met daarin Substrat pro en Ehfimech.
Nu is mijn vraag hoe/om de hoeveel tijd moet je het substraat en de keramische pijpjes schoonhouden/schoonmaken/vervangen?

Anders gezegd hoelang duurt het voordat je een van de twee vervangt? of is dit helemaal niet nodig... moet je bijvoorbeeld alleen aanvullen?

Ik hoor het graag.

Zo weinig mogelijk schoonmaken,en vervangen zelden iets van gehoord. Zolang het geen gruis is,prima te gebruiken.

Vervangen van het filtermateriaal is echt bijna nooit nodig, dit zou ik alleen doen als het helemaal poreus wordt of je het niet meer schoon krijgt. Schoonmaken zou ik alleen doen als de stroming jou te min wordt.

Ik heb dezelfde filtermedia in 1 van mijn bakkies nu meer dan 2 jaar.. Heb het denk ik 2 keer uitgespoeld in een bak aquariumwater, verder nooit.

Bedankt voor alle reacties nu heb ik een idee wat ik ermee aan moet. Gewoon zo veel mogelijk vanaf blijven dus. Top.

Ik was toch altijd gewend een dun lapje watten bovenin of onderin (afhankelijk van soort) te hebben en dat wel regelmatig uit te wassen dan wel vervangen. De rest met rust laten ja, dat wel.

Dat is nog steeds zo. De witte filtermat/watten doe ik 1keer per maand uitspoelen.

Sommige dingen veranderen nooit 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan