Wat is er nieuw

Vervellen zwangere dwerfkreeft

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosVermeulen
  • Startdatum Startdatum
J

JosVermeulen

Guest
Kan het zijn dat mijn dwergkreeft, C. texanus, vervelt ookal is ze zwanger?

Ik heb ze namelijk al 'n paar dagen niet gezien en ik weet dat ze zwanger was en vanochtend zag ik een afgeworpen exoskelet op de bodem liggen, maar de andere kreeft die het kon zijn liep gewoon zichtbaar rond en het leek niet alsof deze vervelt was.

Ik vraag me dit af omdat ik zou denken dat de eitjes dan misschien los zouden komen? Ik wil de kreeft ook niet lastigvallen en de bak 'overhoop gooien' om dan te zien waar ze zit e.d.

Ik heb een keer een cpo gehad die ook vervelde maar de eitjes ook direct kwijtraakte daardoor.
Maar of dat altijd zo is durf ik niet te zeggen hoor.
Is ze niet teruggetrokken vanwege de eitjes?? Ik zag de mijne dan ook niet tot heel weinig meer.
Mss toch de andere die vervelt is????

Ik weet het niet zeker. Ik zag ze af en toe met de eitjes, maar nu al 2 � 3 dagen niet meer. Ze heeft gepaard 13 dagen geleden, dus "bevallen" zal nog even duren voor zover ik gelezen heb.

De eitjes zitten buiten het lichaam dus in het geval van een vervelling komen die dan natuurlijk ook mee met het oude vel.
Ff afwachten maar hoe of wat dan...

Goed nieuws! Het zal dan toch dit vrouwtje niet zijn dat verveld is. Ze heeft nog de kleintjes en ze krijgen al vorm. Ze bewegen zelfs al (kan dit?).

dyQL-8UrKnrgEf2gxhAGqUJy18nMAThY.jpeg

Kan dit? je ziet het toch zelf! 😉
Normaal duurt het een week of 3 ongeveer dat ze gaat afzetten zelfs maar heeft ook met de temperatuur van het water te maken net als bij garnalen.

Met kan dit bedoelde ik: ik zie ze precies bewegen, maar het kan ook de moeder zijn die de kleintjes beweegt, zoals ze als eitjes ook al deed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan