Wat is er nieuw

vervoer aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wout_Beck
  • Startdatum Startdatum
W

Wout_Beck

Guest
Ik zou een nieuwe aquarium aanschaffen: 160*50*50, glasdikte 10.
Maar deze moet op de 2e verdieping komen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan men de bak rechtop kantelen (zodat deze in de lift kan)? Of moeten we via een buitenlift gaan?

het is wel een aardig gewicht neem ik aan. Scoor een paar mannen uit de sportschool en tillen maar.
rechtop kantelen kan wel, maar wees wel erg voorzichtig. zorg dat er geen spanning op 1 van de 4 kanten komt te staan.

De mijne ging (200X40X40) via de trap naar 2 hoog
(vandaar 40 anders kon ie de bochten niet maken)

Zolang je puntbelasting weet te vermijden moet het goed gaan.
Ik gebruik zelf altijd overal platen dik piepschuim, zodat ie kraakvrij neergezet kan worden.
(voordeel van piep is dat het oneven belasting opvangt door in te deuken zodat de kracht niet op de bak terecht komt)
desnoods een hondje (klein rolplateautje) eronder om te voorkomen dat mensen gaan duwen&draaien/wrikken aan de bak.

10 mm is best veel- denk je echt dat het nodig is?

Ik heb een bak met dezelfde afmetingen 3 draaiende trappen omhoog moeten krijgen, toen ik eenmaal de goede spullen had was het geen probleem meer.
2 zuignappen bij de gamma gehuurd, bovenaan stonden 2 man met ieder een zuignap om te sturen, onderaan 1 beer van een vent die de bak omhoog tilde met iemand in zijn rug om te voorkomen dat hij achterover kon vallen. 5 Minuten werk.
Maar, als je een lift hebt, zou ik die zeker gebruiken.

Wout_Beck zei:
Maar deze moet op de 2e verdieping komen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan men de bak rechtop kantelen (zodat deze in de lift kan)? Of moeten we via een buitenlift gaan?

Als je een lift hebt ,neem je die toch?

IS er dan een LIft?

Zou er dan wel tijdelijk bescherming om maken ,tegen stoten.

Met al deze tips moet het wel lukken denk ik 😉

Wout_Beck zei:

Ja hoor, 🙂

Eerste mogelijkheid:
Je neemt een laken, deken is nog beter, je plaatst daar een piepschuimplaat op die minstens 4cm dik is en 50cm x 50 cm is.
Daarop laat je een kopse kant neerzetten,
daarna kan je schuiven waar je wil, je kan hem in de lift schuiven, je kan hem nadien binnen schuiven.
Je moet enkel nog zien dat er geen hoek ergens tegen komt en dat je met drie mensen bent, eentje die aan het deken trekt en twee die de bak in evenwicht houden.

Tweede mogelijkheid:
Je zegt twee lage karretjes op wieltjes naast elkaar, een piepschuimplaat van 2cm dikte erop en je laat daarop je bak met de kopse kant naar beneden neerzetten, kan je naartoe rijden waar je wil 😉

Wou een beetje meer zekerheid om niet met brokken te zitten.
Bedankt voor jullie reacties.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan