Wat is er nieuw

Verwarmen van de bak duurt heel lang?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Gisteren heb ik mijn nieuwe aquariumverwarming binnen gekregen, J�ger 150 watt, zou genoeg moeten zijn voor 300 liter op kamertemperatuur. Gelijk aangesloten natuurlijk, en nu vanochtend is de bak slechts 3 graden warmer als dat hij gisteren was, de verwarming staat nog steeds te loeien. Is dit normaal dat het best lang duurt eer de bak op temperatuur is?

Als het zo is dat mijn element straks non stop staat te loeien,of is dit alleen in het begin wanneer de bak nog op temperatuur moet komen? Als het normaal is dat hij altijd aanstaat dan moet ik mij nog maar eens achter de oren krabben of dat nog wel leuk is ( kosten-technisch gezien).

300l. water warmt niet snel op. Even geduld nog 🙂

Wat was de temperatuur, wat is het nu en welke temperatuur wil je hebben?

Een beetje overcapaciteit doet ook wonderen. Ik heb in mijn Trigon 190 een 200 watt verwarming hangen (net als het origineel dat kapot was gegaan). Die houdt mijn bak heel makkelijk op 25 graden en slaat regelmatig gewoon af als ie niet nodig is. Nu is 300 liter een stuk meer water dan mijn 190 liter maar ik denk dat je iets beter uit zou zijn met iets meer capaciteit.

Ik heb me laten vertellen dat J�ger verwarmingen veel meer capaciteit hebben dan andere verwarmingen met hetzelfde wattage. Een 1000l. bak zou verwarmd kunnen worden met een 300W J�ger. Als dit klopt denk ik dat Sterrekind al overcapaciteit heeft.

Temperatuur was 22.9 graden, is nu 27.8 graden, moet naar 29 graden🙂

In principe heb ik al overcapaciteit, deze staaf is tot 300 liter en er zit 240 liter in de bak. Ik heb nog een extra element liggen van Juwel zelf, een 200watt element, alleen de reviews van de J�ger elementen waren beter als die van Juwel

Gets Jones, jij bent te snel hahahaha

Hahaha, sorry 😛

Ik denk dat je bak over een paar uur wel op temperatuur is hoor. De verlichting warmt de bak ook op (bij mijn Juwel Rio 300 2 graden met 2 TL's), maar ik neem aan dat deze nog niet aan staat. Je bent er bijna 😉.

Geduld, kun je dat kopen?

Ja in een fles van Johny Walker, als ie leeg is en je word wakker is de bak op temperatuur.

hahahahahaha. En je kleren verdwenen 😀

Jij ook al ? Ik dacht dat ik de enige was lol.

Staat er enige stroming in de bak ? Uitkijken met Johnny Walker anders zit je zo bij Jimmy GEDULD in zn programma.

Wat Aad zegt...verwarming in stroming hangen is heel effectief!!

Mtt. (praat me niet over JW... heb op dit moment spijt van gister avond!!!)

Nog 1 tiende graad!!!! Schiet niet op!

Mijn verwarmingselement hangt wel in de buurt van de uitstroombuis alleen zit de uitstromer over de breedte van het aquarium en de verwarming van boven naar beneden. Kan ik mijn verwarming trouwens ook gewoon horizontaal onder de uitstromer hangen of moet ie persee rechtop zitten?

mtt zei:
Wat Aad zegt...verwarming in stroming hangen is heel effectief!!

Mtt. (praat me niet over JW... heb op dit moment spijt van gister avond!!!)

Berouw komt na de zonde hahaha.

Heb je geen warm water uit een geyser?
Ik doe met water verversen gelijk wat warmer water er bij.
GAS Is goedkoper dan elektriciteit.
Eenmaal op temperatuur, kan het wel bijhouden.

Bertus zei:
Heb je geen warm water uit een geyser?
Ik doe met water verversen gelijk wat warmer water er bij.
GAS Is goedkoper dan elektriciteit.
Eenmaal op temperatuur, kan het wel bijhouden.

Ja, zo ga ik het volgende keer ook maar doen! Ik moest het element alleen gelijk testen en in gebruik nemen ,want geen geduld 🙂

Het indraaien van 3 weken is ook een �norme opgave voor mij! Gelukkig zag ik vandaag na 14 dagen indraaien mijn nitriet flink dalen, dus nog een paar dagen en dan kan er eindelijk een visje in!

Fijn! Ga ik dat doen, het is me een lelijk ding!

Gezelligheid. De thermometer geeft aan dat het 29.1 graden is in de bak. Het element had ik ingesteld op 29 graden. Dan zou je verwachten dat ie uit zou slaan. Maar nee, hij brandt vrolijk door....

Thermostaten moeten vaak gekalibreerd worden. Kijk even wanneer die stopt met verwarmen. Stel dat dit op 30 graden is, draai 'm een graad terug en kijk wat 'ie dan doet.

Staat er niets over in de gebruiksaanwijzing?

Neem een tijdschakelaar,zet die er tussen, met telkens 3 uur aan 2 uur uit.
Zoveel water koelt niet snel af.
En de verlichting T5 verwarmt ook,he.

Hij stopt nog niet. We zitten inmiddels op 29.3 en ik had hem ingesteld op 29 graden.

Kalibreren is wel nodig denk ik, ik moet het ff goed nalezen, staat vast wel iets in de handleiding.

Bertus, goeie! Ga ik onthouden, mijn lampen zijn idd ook heel warm!

En zowaar!!!!! Hij is uit nu!!

Ik heb de stekker er nu maar uit gehaald, ik heb toch het idee dat er iets niet klopt aan de verwarming. Al vanaf gisterenavond is hij non stop aan het verwarmen, en dat is gek aangezien hij de ingestelde temperatuur al had overschreden, plus de bak werd niet meer warmer , bleef steken op 29.3 graden en toch bleef het apparaat aan. Eerst maar eens zien of hij na opnieuw kalibreren wel doet wat hij moet doen. Ik vind het gek.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan