Wat is er nieuw

Verwarmen van het aquarium

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 augustus 2011
Leeftijd
66
Hoi Ton,

Oke kwa opstelling heb ik dus niet iets verkeerd gedaan?
Merk van staafelement weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zat gewoon bij de starterkit van HS Aqua.

Gr.
De opstelling is prima, maar de thermostaat van de verwarming blijft hangen of is anders defect, even terug gaan en een nieuwe vragen.
Mogelijk is het deze of een maatje groter.

Tommie1

Well-known member
Lid geworden
20 augustus 2019
Leeftijd
53
Hoi Ton,

Oke kwa opstelling heb ik dus niet iets verkeerd gedaan?
Merk van staafelement weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zat gewoon bij de starterkit van HS Aqua.

Gr.
Als er te weinig stroming is rond je verwarming, dan zou je eerder te lage temperaturen halen, immers de thermostaat hangt dan continu in te warm water.

Mijn verwarming heeft eerder problemen met te vroeg af slaan. En dan wordt de bak niet warm genoeg omdat de verwarming nooit lang aan blijft.
Misschien toch maar eens een externe controller vinden.

Tubafish

Active member
Lid geworden
30 november 2020
Leeftijd
28
Probleem gelukkig opgelost. Van de week een nieuw staafelement gekregen van de winkel en deze werkt perfect en houd de bak netjes op 25 graden! Ook blij dat de bak ondertussen al flink helder is geworden!
Vandaag heeft mijn vrouw samen met dochter 3 plaatjes erbij gehaald. De tetras zijn blijkbaar content met de nieuwe gasten, er is meteen een stuk meer reuring in de bak! 20201204_201109.jpg

idk123

Member
Lid geworden
14 september 2020
Leeftijd
19
Ik heb een paar vragen over de staafverwarming, ik ga mijn aquarium nog opstarten.

1. Moet ik de verwarming pas aanzetten als de bak helemaal is gevuld?
2. Ik lees dat je de verwarming dus niet droog moet houden als je het water aan het verversen bent, hoe doe je dat dan? Moet ik het dan eerst uit doen? Of moet het lager in de bak staan?
3. Hoe moet ik de verwarming in de bak zetten? Klinkt misschien een beetje stom, maar moet ik het dieper in het water doen? Mag het achter de planten?

Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Ik heb een paar vragen over de staafverwarming, ik ga mijn aquarium nog opstarten.

1. Moet ik de verwarming pas aanzetten als de bak helemaal is gevuld?
2. Ik lees dat je de verwarming dus niet droog moet houden als je het water aan het verversen bent, hoe doe je dat dan? Moet ik het dan eerst uit doen? Of moet het lager in de bak staan?
3. Hoe moet ik de verwarming in de bak zetten? Klinkt misschien een beetje stom, maar moet ik het dieper in het water doen? Mag het achter de planten?
Pas op met staafverwarming, sommigen kunnen niet volledig onder water, dan staat er een gekartelt lijntje op tot hoever hij onder water mag, dus even goed kijken.
Ga je water verversen dan zorg je dat je verwarming onder water blijft, of een uur van tevoren d estekker eruit (de staafverwarming verwarmt nog een hele tijd door omdat de spiraal heet is en een aardige tijd nodig heeft af te koelen)
Dus pas aanzetten alstie diep genoeg onder water staat

Crash

Administrator
Forumleiding
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
28 juli 2012
Leeftijd
46
1 en 2 de Staafverwarming mag niet aan als deze uit het water is. De wordt ander veel te heet en kan die knappen. de bak hoeft nog niet helemaal vol te zijn, als de verwarming maar onder water is. Ieder geval het glazen gedeelte. sommige verwarmingstaven mogen niet helemaal onderwater.
3 de staaf kan horizontaal en verticaal in de bak. Uiteraard horizontaal alleen als deze helemaal onderwater mag.

idk123

Member
Lid geworden
14 september 2020
Leeftijd
19
1 en 2 de Staafverwarming mag niet aan als deze uit het water is. De wordt ander veel te heet en kan die knappen. de bak hoeft nog niet helemaal vol te zijn, als de verwarming maar onder water is. Ieder geval het glazen gedeelte. sommige verwarmingstaven mogen niet helemaal onderwater.
3 de staaf kan horizontaal en verticaal in de bak. Uiteraard horizontaal alleen als deze helemaal onderwater mag.
Pas op met staafverwarming, sommigen kunnen niet volledig onder water, dan staat er een gekartelt lijntje op tot hoever hij onder water mag, dus even goed kijken.
Ga je water verversen dan zorg je dat je verwarming onder water blijft, of een uur van tevoren d estekker eruit (de staafverwarming verwarmt nog een hele tijd door omdat de spiraal heet is en een aardige tijd nodig heeft af te koelen)
Dus pas aanzetten alstie diep genoeg onder water staat
Dankjulliewel!

stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Ik heb in geen enkele bak een verwarming in zitten. Dit doe ik al jaren zo...
Vele soorten (dus niet alle) gedijen prima op kamertemperatuur. Om maar te zwijgen over mijn buitenbakken.

Bovenaan