Wat is er nieuw

verwarming achter 3d achterwand en circulatie door T-stuk filteruitstroom

kooi1970

Well-known member
Lid geworden
12 januari 2009
Dankzij de tips hier op het forum krijgt mijn toekomstige bak langzaamaan vorm (in mijn hoofd dan).

Er komt een 3d achterwand in. Daar heb ik al gaten ingemaakt met roosters ervoor zodat er ook water achter kan circuleren. Ik wil zoveel mogelijk techniek verbergen, maar durf de filterinlaat er toch niet achter te zetten. Dus deze komt ervoor, de buis zelf gaat achter de wand naar beneden en komt aan de voorzijde veer omhoog.

Nu zou ik wel de verwarming erachter willen hebben. Ik denk niet dat het warme water uit zichzelf makkelijk naar de voorzijde gaat komen, dus wil iets laten stromen daarachter. Dat kan met een stromingspomp, maar dan heb ik weer een extra apparaat.

Zou ik op de filteroutput een T-stuk kunnen zetten met een slangetje wat achter de wand uitkomt? En dan op het andere eind gewoon de spray bar? Dan zou het slangetje het water achter de wand in beweging kunnen houden en zorgen voor verplaatsing van het warme water naar de bak toe.

Ik zou opteren voor een Eheim filter MET verwarmingselement erin, heb je helemaal geen problemen meer met de warmwaterverdeling in je bak....!

Water zal altijd de weg van de minste weerstand kiezen. Als je er dus een T stuk opzet met een open kant en aan de andere kanten buis, zal het water nauwelijks door je buis lopen ben ik bang. Dan zou je met een kogelkraantje of ander diameter buis iets moeten gaan creëren.

Ben bang dat de warmte onvoldoende verspreid wordt met de staaf achter de wand.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan